• Посилання скопійовано

Безоплатна передача нерухомості неприбутковою організацією: як обліковувати?

З 2005 по 2012 рр. неприбуткова організація отримувала нецільове фінансування. За рахунок отриманих коштів було придбано житлову нерухомість, яка у 2020 році безоплатно передається іншій неприбутковій організації. Як відобразити в обліку та звіті дану операцію?

Документальне оформлення

Безоплатну передачу активу (особливо від неприбуткової організації) слід оформити відповідним договором дарування (безоплатної передачі). Окрім цього, при безпосередній передачі ОЗ складається акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за формою №ОЗ-1. При цьому, неприбуткові організації також можуть використовувати і власнорозроблену форму з врахуванням наявності всіх обов’язкових реквізитів типової форми.

Окрім цього, повинні бути зроблені відповідні відмітки в Інвентарній картці обліку основних засобів (форма №ОЗ-6) та Інвентарному списку основних засобів (форма №ОЗ-9).

 

Бухгалтерський облік операції

Згідно з п. 33 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.

При цьому, в бухгалтерському обліку безоплатна передача ОЗ не є їх продажем, а тому вважаємо, що переводити такий актив до складу необоротних активів, утримуваних для продажу (субрахунок 286).

На дату передачі права власності на об’єкт нерухомості колишній власник в обліку відображає такі записи:

  • Дт 131 Кт 103 – списано нараховану амортизацію;
  • Дт 976 Кт 103 – списано залишкову вартість нерухомості;
  • Дт 411 Кт 441 – якщо здійснювалась дооцінка необоротного активу протягом строку його використання.

Зауважимо, що оскільки нерухомість передається безоплатно, то доходу від такої передачі у колишнього власника не виникатиме.

 

Відображення у звіті про використання коштів

Згідно з абз. 1 пп. 133.4.2 ПКУ, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Відповідно, можливість передачі нерухомості іншій неприбутковій організації має бути передбачена статутом або іншими установчими документами підприємства.

При цьому, вважаємо, що оскільки така передача здійснюється в рамках статутної діяльності підприємства, то у Звіті витрати від списання залишкової вартості нерухомості необхідно відображати у рядку 2.3 «вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), використаних (переданих) для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Виплати приватному виконавцю за постановою про стягнення з працівника: облік та оподаткування
    Як підприємству відобразити в Додатку 4ДФ суми, утримані з зарплати працівника на підставі постанови приватного виконавця та перераховані йому, якщо приватний виконавець відмовився надати довідку за ф. №34-ОПП? Чи потрібно утримувати ПДФО та ВЗ з цих виплат?
    05.06.2025141
  • Списання пошкодженого автомобіля, що був залучений до ЗСУ: облік та податкові наслідки
    Юрособа (платник ПДВ та податку на прибуток) планує списати автомобіль, придбаний у 2022 році та залучений до ЗСУ згідно з Постановою КМУ №1921, оригінал акту залучення втрачено, амортизація не нараховувалась, у 2025 році отримано висновок СТО про недоцільність ремонту та знято з військового обліку. Які дії підприємства щодо списання? Як оформити документально? Який бухоблік? Які податкові наслідки для ПДВ та податку на прибуток?
    05.06.2025227
  • Компенсація витрат на вибір місця в літаку: чи є це додатковим благом?
    Щодо можливості компенсації витрат підзвітній особі (авіабілет) - вибір конкретного місця в літаку під час службового відрядження. Чи може ТОВ компенсувати такі витрати без виникнення додаткового блага для фізособи? На підтвердження витрат надано лише роздруківку з банківської картки (виписка по транзакції). Інші підтвердні документи (маршрут-квитанція, чек або документ від авіакомпанії з деталізацією оплати послуги вибору місця) — відсутні
    04.06.202529
  • Купівля корпоративних прав у покупця та емітента:и як облікувати?
    Власник-нерезидент (юрособа) підприємства "А" (100% частка) продає корпоративні права підприємству-резиденту "В" (власник - фізособа) за ціною, що дорівнює статутному капіталу (300 тис. грн). Як відобразити цю операцію в бухгобліку підприємства "А" та підприємства "В"?
    04.06.202524
  • Як відобразити в обліку безоплатно отриману ТМ?
    ТОВ та ФО уклали договір про безоплатне використання об'єкта інтелектуальної власності (торгової марки). Як відобразити дану операцію в обліку?
    04.06.202543