• Посилання скопійовано

Безоплатна передача нерухомості неприбутковою організацією: як обліковувати?

З 2005 по 2012 рр. неприбуткова організація отримувала нецільове фінансування. За рахунок отриманих коштів було придбано житлову нерухомість, яка у 2020 році безоплатно передається іншій неприбутковій організації. Як відобразити в обліку та звіті дану операцію?

Документальне оформлення

Безоплатну передачу активу (особливо від неприбуткової організації) слід оформити відповідним договором дарування (безоплатної передачі). Окрім цього, при безпосередній передачі ОЗ складається акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів за формою №ОЗ-1. При цьому, неприбуткові організації також можуть використовувати і власнорозроблену форму з врахуванням наявності всіх обов’язкових реквізитів типової форми.

Окрім цього, повинні бути зроблені відповідні відмітки в Інвентарній картці обліку основних засобів (форма №ОЗ-6) та Інвентарному списку основних засобів (форма №ОЗ-9).

 

Бухгалтерський облік операції

Згідно з п. 33 П(С)БО 7, об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.

При цьому, в бухгалтерському обліку безоплатна передача ОЗ не є їх продажем, а тому вважаємо, що переводити такий актив до складу необоротних активів, утримуваних для продажу (субрахунок 286).

На дату передачі права власності на об’єкт нерухомості колишній власник в обліку відображає такі записи:

  • Дт 131 Кт 103 – списано нараховану амортизацію;
  • Дт 976 Кт 103 – списано залишкову вартість нерухомості;
  • Дт 411 Кт 441 – якщо здійснювалась дооцінка необоротного активу протягом строку його використання.

Зауважимо, що оскільки нерухомість передається безоплатно, то доходу від такої передачі у колишнього власника не виникатиме.

 

Відображення у звіті про використання коштів

Згідно з абз. 1 пп. 133.4.2 ПКУ, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Відповідно, можливість передачі нерухомості іншій неприбутковій організації має бути передбачена статутом або іншими установчими документами підприємства.

При цьому, вважаємо, що оскільки така передача здійснюється в рамках статутної діяльності підприємства, то у Звіті витрати від списання залишкової вартості нерухомості необхідно відображати у рядку 2.3 «вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), використаних (переданих) для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024278
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202452