• Посилання скопійовано

Поворотна фінансова допомога: доходи та витрати

Підприємство надає безповоротну фінансову допомогу іншому підприємству, частка корпоративних прав в якому складає 90%. Чи можна розглядати таку допомогу як витрати для підприємства - надавача, та доходи для підприємства - отримувача?

Відповідно до п. 5 П(С)БО 15, у бухгалтерському обліку дохід підприємства визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Тобто виходить, що під час отримання фінансової допомоги не відбувається збільшення активу або зменшення зобов’язання, то при отриманні такої допомоги дохід не виникає, а при її поверненні не визнаються витрати.

І навпаки відбувається, коли надається та отримується безповоротна фінансова допомога, оскільки така допомога не повертатиметься, тому в бухгалтерському обліку надавач допомоги відображає її у складі витрат в періоді їх понесення, а набувач - у складі доходів.

Отже, законодавством передбачено, що підприємство у разі надання безповоротної фінансової домомоги іншому підприємству має право відобразити таку суму у складі витрат, а підприємство, яке отримало - у складі доходів, при цьому жодних обмежень стосовно того, що підприємство має в ньому частку корпоративних прав, немає.

Також зазначимо, що при визначенні фінансового результату до оподаткування розділом III ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за витратами у вигляді безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток або фізособі – платнику ПДФО. 

Якщо безповоротна фіндопомога надається іншим суб’єктам, крім вищезазанчених, які передбачені у пп. 140.5.9 та пп. 140.5.10 ПКУ, тоді фінрезультат збільшується на суму такої фіндопомоги за правилами цих норм ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Іноземний банк повернув платіж у валюті: як відобразити в обліку?
    У підприємства за контрактом з нерезидентом оплата за товар здійснюється після отримання товару. Підприємство провело оплату за раніше отриманий товар, але іноземний банк не зарахував платіж постачальнику і повернув валюту платнику. Одразу після повернення валюта була продана банком. Як все це відобразити в обліку?
    Сьогодні 10:131
  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202416
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024501
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429