• Посилання скопійовано

Кількість та одиниця виміру при продажу 1/3 приміщення: як заповнити ПН?

Підприємство побудувало бар, що знаходиться в спільній частковій власності – 1/3 від загальної. Як правильно в ПН зазначити кількість та одиницю виміру. Відразу після закінчення будівництва будівля буде продаватися. Зараз витрати обліковуються на рахунку 151. В якій одиниці виміру краще оприбуткувати частку 1/3?

Бухоблік

Якщо підприємство планувало використовувати майбутню будівлю у своїй госпдіяльності як приміщення із мінімальним строком корисного використання – більше року, то понесені витрати на будівництво приміщення є капітальними інвестиціями.

Так, рахунок 15 "Капітальні інвестиції" призначений для обліку витрат на придбання або створення матеріальних і нематеріальних необоротних активів. Якщо об'єкт будівництва створюється для використання у власній господарській діяльності, то відповідні витрати на будівництво приміщення потрібно оприбуткувати на субрахунок 151. За загальним правилом, капітальні інвестиції обліковуються в складі незавершеного будівництва до введення об'єктів основних засобів в експлуатацію.

Для зарахування закінчених будівництвом (монтажем) і прийнятих в експлуатацію об'єктів визначається їх інвентарна вартість за даними аналітичного обліку капітальних інвестицій. Інвентарна вартість списується з рахунку обліку капітальних інвестицій з оприбуткуванням первісної вартості об'єкта основних засобів в сумі зазначеної інвентарної вартості (п. 52 Методрекомендацій №561).

Якщо після завершення будівницттва плани змінилися і підприємство вирішило продавати таке приміщення, а не використовувати у своїй госпдіяльності, то такі капітальні інвестиції слід перевести до необоротних активі, утримуваних для продажу – субрахунок 286 (Дт 286 Кт 151) (див. лист Мінфіну від 07.08.2006 р. №31-34000-10-10/16575).

При подальшому обліку слід керуватися П(С)БО 27, який визначає певні особливості визначення вартості активу, утримуваного для продажу, на кожну наступну після оприбуткування дату балансу.

Що стосується найменування, одиниці виміру при оприбуткуванні такого товару - див. нижче.

 

Податкова накладна

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тож, опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг) (ІПК ДПСУ від 22.06.2017 р. №788/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Згідно з ІПК ДПСУ від 16.03.2020 р. №1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК дані податкової накладної/розрахунку коригування формуються на підставі первинних документів. Зокрема, опис (номенклатура) товару, зазначений у податковій накладній, повинен відповідати опису (номенклатурі) товару, вказаному у первинних документа (видаткових накладних).

Про те, що дані із податкових накладних, а це в тому числі й номенклатура й одиниця виміру, мають відповідати первинним документам, говорять податківці й від ІПК 14.04.2020 р. №1499/6/99-00-07-03-02-06/ІПК, від 29.06.17 р. №873/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 26.10.17 р. №2391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, а також  в підкатегорії 101. 16 ресурсу «ЗІР».

Радимо назву приміщення у графі 2 розділу Б  податкової накладної зазначати так, як вона буде зазначена у договорі купівлі-продажу такого приміщення, наприклад, «1/3 частки в спільній частковій власності в приміщенні, що знаходиться за адресою:». Одиницю виміру радимо визначити як «кв.м.», кількість – відповідна кількість кв.м., які й складають цю частину та продаються.

Загалом радимо при складанні первинного документа – видаткової накладної спиратися на умови договору купівлі-продажу такої частини, а ПН вже складати на основі такого первинного документа. Втім, головне, аби дані зі ПН повністю відповідали даним із супроводжуючого відповідну госпоперацію первинного документа – видаткової накладної. Навіть, якщо дані із ПН відрізнятимуться від даних договору, то така ПН не може вважатися неправильно складеною. Підтверджують це й податківці – див. ІПК ДПСУ від 16.03.2020 р. №1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025115
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 002
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025376
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025121
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025177