• Посилання скопійовано

Чи потрібно нараховувати амортизацію після придбання будівлі?

Юрособа в 2017 році придбала нежитлове приміщення, однак амортизація не нараховувалась. У 2020 році будівлю здано в оренду (розпочато нарахування амортизації). Чи потрібно нараховувати амортизацію з 2017 року? Чи може підприємство у декларації з податку на прибуток відображати від’ємне значення?

Згідно з пп. 23 П(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

При цьому, як встановлено пп. 24 П(С)БО 7, при визначенні строку корисного використання (експлуатації) слід ураховувати:

  • очікуване використання об'єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності;
  • фізичний та моральний знос, що передбачається;
  • правові або інші обмеження щодо строків використання об'єкта та інші фактори.

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання.

Введення в експлуатацію оформлюється актом введення ОЗ в експлуатацію за формою №ОЗ-1.

Таким чином, якщо підприємство придбало будівлю, однак не використовувало її і, відповідно, не вводило в експлуатацію, то нараховувати амортизацію за цей період не потрібно.

Якщо будівля після придбання була введена в експлуатацію і використовувалась (не обов’язково для господарської діяльності), то нарахувати за цей період амортизацію потрібно (тобто підприємство має подати уточнюючі Декларації за попередні періоди).

При цьому, підприємствам не заборонено відображати у податкових Деклараціях з податку на прибуток збиток, який в подальшому (при отримані за результатами періоду прибутку) може бути використаний на зменшення фінрезультату до оподаткування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оформлення наказу та бухоблік книг у подарунок співробітникам
    Підприємство планує на річниці магазинів дарувати книжки співробітникам. Які документи треба оформити і як провести в бухобліку? Хто створює наказ: відділ бухгалтерії чи відділ кадрів? Якщо відділ кадрів, то до якої групи наказів це відноситься: накази з основної діяльності чи накази з адміністративно-господарських питань?
    Сьогодні 14:1612
  • Безоплатно отримані імпортні зразки: як відобразити в бухобліку?
    Як коректно відобразити в бухобліку безоплатне отримання зразків товарів від нерезидента (імпорт): із застосуванням транзитного рахунку 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками» чи шляхом прямого визнання доходу на рахунку 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів»?
    27.11.202534
  • Облік оренди складу благодійною організацією
    Благодійна організація орендує склад для зберігання допомоги. Як класифікувати орендні платежі згідно з П(С)БО 16? Зокрема, чи відносяться такі витрати до загальновиробничих, адміністративних чи інших операційних витрат, враховуючи, що діяльність не пов'язана з виробництвом?
    27.11.202525
  • Прискорена амортизація для бувших у використанні ОЗ
    Чи має право ТОВ застосовувати прискорену амортизацію основних засобів, придбаних у 2025 році у іншого ТОВ, якщо ці засоби вже використовувалися в господарській діяльності продавця, відповідно до пп. 43-1 підрозд. 4 розділу ХХ ПКУ?
    26.11.202533
  • Довгострокова позика працівнику: покомпонентне дисконтування та рекласифікація
    Який порядок переведення довгострокової позики в поточну, якщо підприємство видало безвідсоткову позику працівнику 01.10.2025 р. в сумі 150 000,00 грн терміном на 2 роки (до 01.10.2027 р.), погашення щомісячно по 6 250,00 грн? Наведіть приклад проведень для квартальної звітності
    26.11.2025530