• Посилання скопійовано

Чи потрібно нараховувати амортизацію після придбання будівлі?

Юрособа в 2017 році придбала нежитлове приміщення, однак амортизація не нараховувалась. У 2020 році будівлю здано в оренду (розпочато нарахування амортизації). Чи потрібно нараховувати амортизацію з 2017 року? Чи може підприємство у декларації з податку на прибуток відображати від’ємне значення?

Згідно з пп. 23 П(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

При цьому, як встановлено пп. 24 П(С)БО 7, при визначенні строку корисного використання (експлуатації) слід ураховувати:

  • очікуване використання об'єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності;
  • фізичний та моральний знос, що передбачається;
  • правові або інші обмеження щодо строків використання об'єкта та інші фактори.

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання.

Введення в експлуатацію оформлюється актом введення ОЗ в експлуатацію за формою №ОЗ-1.

Таким чином, якщо підприємство придбало будівлю, однак не використовувало її і, відповідно, не вводило в експлуатацію, то нараховувати амортизацію за цей період не потрібно.

Якщо будівля після придбання була введена в експлуатацію і використовувалась (не обов’язково для господарської діяльності), то нарахувати за цей період амортизацію потрібно (тобто підприємство має подати уточнюючі Декларації за попередні періоди).

При цьому, підприємствам не заборонено відображати у податкових Деклараціях з податку на прибуток збиток, який в подальшому (при отримані за результатами періоду прибутку) може бути використаний на зменшення фінрезультату до оподаткування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Капіталізація витрат на страхування товарів при їх перевезенні
    Чи підлягають витрати на страхування товарів при їх перевезенні капіталізації у собівартість товарів, або їх слід відображати як окремі витрати підприємства?
    Сьогодні 18:0510
  • Безоплатна передача продукції "високодохідником" на потреби ЗСУ: оподаткування та облік
    Підприємство-"високодохідник" (платник податку на прибуток, що застосовує податкові різниці з розд. ІІІ ПКУ) планує безоплатно передати військовій частині власну продукцію собівартістю 400 тис. грн. Який порядок оподаткування ПДВ та податком на прибуток, а також правила оформлення такої операції?
    Сьогодні 13:1329
  • Нерезиденту повернено передплату за участь у виставці: як відобразити в бухобліку та оформити РК?
    Контрагент-нерезидент сплатив за участь у виставці двома платежами (були оформлені ПН), але з часом вирішив не брати участь у виставці та повернути кошти. Було укладено угоду про розірвання договору та повернено кошти. Які мають бути проведення в бухобліку, якщо кошти заходили не в повному обсязі, а за мінусом комісії, яка згідно з договором сплачується отримувачем (приклад: надійшло два рази по 495 євро (5 євро - комісія)? За яким курсом треба виписати РК на суму повернення (повернули 1000 євро)?
    Сьогодні 08:0422
  • Оформлення додаткового блага при використанні паливної карти працівником
    Який порядок нарахування та бухобліку додаткового блага у разі використання працівником паливної карти підприємства для заправки власного авто, а також які первинні документи необхідні для правильного оформлення цієї операції?
    Сьогодні 07:1087
  • Ремонт обладнання за кордоном: бухоблік, митниця та ПДВ
    Клієнт передав підприємству обладнання на ремонт, який неможливо провести в Україні, тому його потрібно експортувати до материнської компанії в Австрію. Як оприбуткувати обладнання клієнта на склад? Як оформити експорт в Австрію з урахуванням митного режиму? Після ремонту як провести імпорт назад та передати обладнання клієнту? Розглянути аспекти бухбліку та ПДВ
    01.12.202536