• Посилання скопійовано

Амортизація тротуарної плитки: як врахувати витрати?

Благоустрій території підприємства тротуарною плиткою. Як правильно враховувати витрати? Якщо це МНМА, чи можна відразу списати знос?

Витрати на благоустрій прибудинкової території (ремонт тротуару, заміна світильників, озеленення),  обліковуються як витрати поточного періоду або витрати на виробництво. Рахунок та стаття витрат обирається в залежності від того, яке призначення будівлі – виробниче, загальновиробниче, адміністративне, збутове чи для інших цілей. 

Наприклад, всі ці витрати, що стосуються офісної будівлі, будуть списані на рахунок 92. Якщо це будівля магазину підприємства – то витрати на обслуговування прибудинкової території відносяться на рахунок 93. Якщо будівля призначена для загальновиробничих цілей, то обирається рахунок 91.

Видозмінна території є благоустроєм. Благоустрій вважається капітальним ремонтом. Тому облік витрат на створення об’єктів благоустрою залежно від їх вартості відноситься до основних засобів або до МНМА з подальшим нарахуванням амортизації. Такий вид благоустрою як покриття доріжок тротуарною плиткою відноситься до МНМА.  

Витрати на придбання таких МНМА амортизуються за одним із двох варіантів за рішенням суб’єкта господарювання (п. 27 П(С)БО 7):

1) 50%/50% - амортизація нараховується у першому місяці використання об'єкта у розмірі та у місяці списання з балансу внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

2) 100% - у першому місяці використання об'єкта у розмірі 100% його вартості.

Отже, на улаштовану тротуарну плитку можна нарахувати амортизацію 100% у першому місяці використання за проведенням: Дт 91-93 Кт 132 за рішенням суб’єкта господарювання. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202538
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202548
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025184
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202581
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202540