• Посилання скопійовано

Купівля неприбутковою організацією техніки для проекту, її повернення чи залишення: що в обліку?

Неприбуткова організація (ГО) отримує гранти від різних донорів. Під час виконання проекту прридбаває техніку (комп'ютери тощо), яку після завершення проекту донор за Актом просить повернути або залишає ГО. Як в бухобліку відображається купівля техніки під час виконання проекту, її повернення після завершення проекту та залишення ГО?

Відповідно до п. 17 П(С)БО 15, отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.

При цьому цільове фінансування капітальних інвестицій визнається доходом протягом періоду корисного використання відповідних об'єктів інвестування (основних засобів, нематеріальних активів тощо) пропорційно сумі нарахованої амортизації цих об'єктів (п. 18 П(С)БО 15).

На виконання вимог п. 7 П(С)БО 7, придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.

Первісна вартість об'єкта основних засобів складається з витрат, перелік яких наведено в п. 8 П(С)БО 7.

У бухгалтерському обліку підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (пп. 5.2 П(С)БО 7).

У податковому обліку з 23.05.2020 р. змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6000 до 20000 гривень.

Відповідно до пп. 14.1.138 ПКУ, основні засоби - це матеріальні активи (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20 тис.  грн, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у його господарській діяльності, вартість яких перевищує 20 тис. грн і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

ДПС в ІПК від 05.06.2020 р. №2314/6/99-00-07-02-02-06/ІПК повідомляє, що вартісний критерій визначення основних засобів змінено з 23.05.2020 р. Цей критерій застосовуватиметься основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22.05.2020 р. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23.05.2020 р., продовжують амортизуватись в податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20 тис. грн.

В бухгалтерському обліку неприбуткова організація операції з придбання основних засобів за рахунок цільового фінансування відображає так (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Отримано цільове фінансування (гранди) на придбання основних засобів

311

484

80000,0 

Сплачено кошти на придбання основних засобів

685

311

80000,0

Оприбутковано основні засоби

152

685

80000,

Введено в експлуатацію основний засіб

10

152

80000,0

Одночасно суми цільового фінансування віднесено на доходи майбутніх періодів

484

69

80000,0

Нарахована амортизація методом, визначеним в обліковій політиці (термін використання – 4 роки, прямолінійним методом, залишкова вартість – 2000 грн.)

831

131

1 625,0

Віднесено витрати з амортизації на фінансові результати

791

831

1 625,00

Визнання доходу від цільового фінансування одночасно з нарахуванням амортизації

69

746

1 625,00

Віднесено доходи на фінансові результати

746

791

1 625,00


Докладніше про Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації див. тут.

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    Сьогодні 15:1025
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    Сьогодні 14:1226
  • Розподіл нерозподілених загальновиробничих витрат (ЗВВ)
    Як коректно віднести суму нерозподілених постійних загальновиробничих витрат (залишок Дт 91 при виробництві нижче нормальної потужності) на рахунок 901 "Собівартість реалізованої готової продукції": на собівартість якої саме номенклатури готової продукції (виробленої чи реалізованої у звітному місяці) слід списувати ці витрати згідно з НП(С)БО 16?
    09.10.202581
  • Як відобразити в обліку систему зберігання енергії контейнерного виконання?
    ТОВ придбало обладнання для накопичення та зберігання електричної енергії: систему зберігання електричної енергії контейнерного виконання. Це контейнер, у якому розміщується основне обладнання, яке не створює простору для входу та перебування всередині, і слугує захистом від негативного впливу природного середовища. Для встановлення обладнання були виготовлення бетонні опори, на які розмістили обладнання. Як обліковувати даний контейнер - на рахунку 103 чи 104?
    09.10.202525
  • Бухоблік та ПДВ підписки ChatGPT: дата, валюта та курс
    Підприємство отримує послуги ChatGPT (OpenAI, LLC) щомісяця 1-го числа, отримуючи інвойс та квитанцію про оплату. Списання коштів з гривневої корпоративної картки відбувається пізніше (4-5 числа). Яку дату вважати першою подією для визначення податкових зобов'язань з ПДВ (складання ПН та застосування курсу НБУ)? Якою датою та в якій валюті (доларах чи гривні) коректно оформити Авансовий звіт для обліку витрат, якщо операція відбувається через гривневу корпоративну картку без купівлі валюти?
    09.10.202568