• Посилання скопійовано

Купівля неприбутковою організацією техніки для проекту, її повернення чи залишення: що в обліку?

Неприбуткова організація (ГО) отримує гранти від різних донорів. Під час виконання проекту прридбаває техніку (комп'ютери тощо), яку після завершення проекту донор за Актом просить повернути або залишає ГО. Як в бухобліку відображається купівля техніки під час виконання проекту, її повернення після завершення проекту та залишення ГО?

Відповідно до п. 17 П(С)БО 15, отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.

При цьому цільове фінансування капітальних інвестицій визнається доходом протягом періоду корисного використання відповідних об'єктів інвестування (основних засобів, нематеріальних активів тощо) пропорційно сумі нарахованої амортизації цих об'єктів (п. 18 П(С)БО 15).

На виконання вимог п. 7 П(С)БО 7, придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.

Первісна вартість об'єкта основних засобів складається з витрат, перелік яких наведено в п. 8 П(С)БО 7.

У бухгалтерському обліку підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (пп. 5.2 П(С)БО 7).

У податковому обліку з 23.05.2020 р. змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6000 до 20000 гривень.

Відповідно до пп. 14.1.138 ПКУ, основні засоби - це матеріальні активи (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20 тис.  грн, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у його господарській діяльності, вартість яких перевищує 20 тис. грн і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

ДПС в ІПК від 05.06.2020 р. №2314/6/99-00-07-02-02-06/ІПК повідомляє, що вартісний критерій визначення основних засобів змінено з 23.05.2020 р. Цей критерій застосовуватиметься основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22.05.2020 р. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23.05.2020 р., продовжують амортизуватись в податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20 тис. грн.

В бухгалтерському обліку неприбуткова організація операції з придбання основних засобів за рахунок цільового фінансування відображає так (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Отримано цільове фінансування (гранди) на придбання основних засобів

311

484

80000,0 

Сплачено кошти на придбання основних засобів

685

311

80000,0

Оприбутковано основні засоби

152

685

80000,

Введено в експлуатацію основний засіб

10

152

80000,0

Одночасно суми цільового фінансування віднесено на доходи майбутніх періодів

484

69

80000,0

Нарахована амортизація методом, визначеним в обліковій політиці (термін використання – 4 роки, прямолінійним методом, залишкова вартість – 2000 грн.)

831

131

1 625,0

Віднесено витрати з амортизації на фінансові результати

791

831

1 625,00

Визнання доходу від цільового фінансування одночасно з нарахуванням амортизації

69

746

1 625,00

Віднесено доходи на фінансові результати

746

791

1 625,00


Докладніше про Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації див. тут.

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554