• Посилання скопійовано

Як списати невикористані талони на пальне?

При проведенні на підприємстві інвентаризації виявлено талони на паливо, строк дії яких закінчився. Як списати їх з балансу та відобразити в обліку? Які бухгалтерські проведення?

У разі придбання талонів підприємство обліковує їх на субрахунку 203 «Паливо» (цифри умовні):

  • Дт 203 (талони на пальне) Кт 631 – 10 000 грн (придбані талони);
  • Дт 641 Кт 631 – 2 000 грн (ПДВ у вартості придбання, яке підприємство платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту).

Як правило, у договорі з АЗС зазначають, що якщо видані талони не використані протягом визначеного договором строку, підприємство втрачає право на отримання палива.

Тобто, талони втрачають ознаки активів – ресурсів, контрольованих підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (див. ст. 1 Закону про бухоблік).

А відтак талони має бути списано з балансу.

 

На підставі яких документів?

Списати можна на підставі інвентаризаційних документів, у складі інвентаризаційної, звіряльної відомостей і протоколу інвентаризаційної комісії, в якому зазначають про те, що талони прострочені, згідно з таким-то договором і комісія пропонує списати їх з балансу.

Відповідно до п. 2 розд. ІV Положення про інвентаризацію протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація (п. 3 розд. ІV Положення про інвентаризацію).

Отже, на підставі затверджених керівником підприємства інвентаризаційних документів талони списують з балансу:

  • Дт 949 Кт 203 (талони на пальне) – 10 000 грн;
  • Дт 949 Кт 641 – 2 000 грн (відкориговано ПДВ).

Оскільки талони не були використані для здійснення господарської діяльності, податковий кредит потрібно відкоригувати шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань, відповідно до пп. 198.5 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025125