• Посилання скопійовано

Як списати невикористані талони на пальне?

При проведенні на підприємстві інвентаризації виявлено талони на паливо, строк дії яких закінчився. Як списати їх з балансу та відобразити в обліку? Які бухгалтерські проведення?

У разі придбання талонів підприємство обліковує їх на субрахунку 203 «Паливо» (цифри умовні):

  • Дт 203 (талони на пальне) Кт 631 – 10 000 грн (придбані талони);
  • Дт 641 Кт 631 – 2 000 грн (ПДВ у вартості придбання, яке підприємство платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту).

Як правило, у договорі з АЗС зазначають, що якщо видані талони не використані протягом визначеного договором строку, підприємство втрачає право на отримання палива.

Тобто, талони втрачають ознаки активів – ресурсів, контрольованих підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (див. ст. 1 Закону про бухоблік).

А відтак талони має бути списано з балансу.

 

На підставі яких документів?

Списати можна на підставі інвентаризаційних документів, у складі інвентаризаційної, звіряльної відомостей і протоколу інвентаризаційної комісії, в якому зазначають про те, що талони прострочені, згідно з таким-то договором і комісія пропонує списати їх з балансу.

Відповідно до п. 2 розд. ІV Положення про інвентаризацію протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація (п. 3 розд. ІV Положення про інвентаризацію).

Отже, на підставі затверджених керівником підприємства інвентаризаційних документів талони списують з балансу:

  • Дт 949 Кт 203 (талони на пальне) – 10 000 грн;
  • Дт 949 Кт 641 – 2 000 грн (відкориговано ПДВ).

Оскільки талони не були використані для здійснення господарської діяльності, податковий кредит потрібно відкоригувати шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань, відповідно до пп. 198.5 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554