• Посилання скопійовано

Як списати невикористані талони на пальне?

При проведенні на підприємстві інвентаризації виявлено талони на паливо, строк дії яких закінчився. Як списати їх з балансу та відобразити в обліку? Які бухгалтерські проведення?

У разі придбання талонів підприємство обліковує їх на субрахунку 203 «Паливо» (цифри умовні):

  • Дт 203 (талони на пальне) Кт 631 – 10 000 грн (придбані талони);
  • Дт 641 Кт 631 – 2 000 грн (ПДВ у вартості придбання, яке підприємство платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту).

Як правило, у договорі з АЗС зазначають, що якщо видані талони не використані протягом визначеного договором строку, підприємство втрачає право на отримання палива.

Тобто, талони втрачають ознаки активів – ресурсів, контрольованих підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (див. ст. 1 Закону про бухоблік).

А відтак талони має бути списано з балансу.

 

На підставі яких документів?

Списати можна на підставі інвентаризаційних документів, у складі інвентаризаційної, звіряльної відомостей і протоколу інвентаризаційної комісії, в якому зазначають про те, що талони прострочені, згідно з таким-то договором і комісія пропонує списати їх з балансу.

Відповідно до п. 2 розд. ІV Положення про інвентаризацію протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація (п. 3 розд. ІV Положення про інвентаризацію).

Отже, на підставі затверджених керівником підприємства інвентаризаційних документів талони списують з балансу:

  • Дт 949 Кт 203 (талони на пальне) – 10 000 грн;
  • Дт 949 Кт 641 – 2 000 грн (відкориговано ПДВ).

Оскільки талони не були використані для здійснення господарської діяльності, податковий кредит потрібно відкоригувати шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань, відповідно до пп. 198.5 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202517
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202530
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025233
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025756
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202545