• Посилання скопійовано

Як списати невикористані талони на пальне?

При проведенні на підприємстві інвентаризації виявлено талони на паливо, строк дії яких закінчився. Як списати їх з балансу та відобразити в обліку? Які бухгалтерські проведення?

У разі придбання талонів підприємство обліковує їх на субрахунку 203 «Паливо» (цифри умовні):

  • Дт 203 (талони на пальне) Кт 631 – 10 000 грн (придбані талони);
  • Дт 641 Кт 631 – 2 000 грн (ПДВ у вартості придбання, яке підприємство платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту).

Як правило, у договорі з АЗС зазначають, що якщо видані талони не використані протягом визначеного договором строку, підприємство втрачає право на отримання палива.

Тобто, талони втрачають ознаки активів – ресурсів, контрольованих підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (див. ст. 1 Закону про бухоблік).

А відтак талони має бути списано з балансу.

 

На підставі яких документів?

Списати можна на підставі інвентаризаційних документів, у складі інвентаризаційної, звіряльної відомостей і протоколу інвентаризаційної комісії, в якому зазначають про те, що талони прострочені, згідно з таким-то договором і комісія пропонує списати їх з балансу.

Відповідно до п. 2 розд. ІV Положення про інвентаризацію протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація (п. 3 розд. ІV Положення про інвентаризацію).

Отже, на підставі затверджених керівником підприємства інвентаризаційних документів талони списують з балансу:

  • Дт 949 Кт 203 (талони на пальне) – 10 000 грн;
  • Дт 949 Кт 641 – 2 000 грн (відкориговано ПДВ).

Оскільки талони не були використані для здійснення господарської діяльності, податковий кредит потрібно відкоригувати шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань, відповідно до пп. 198.5 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    Сьогодні 09:0375
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202537
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025592
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025314
  • Облік продажу майнового комплексу з незавершеним будівництвом та земельною ділянкою
    Підприємство має на балансі будівлю (цілісний майновий комплекс) та незавершене будівництво складу, що обліковується на субрахунку 152. Під будівлею земельна ділянка, облікована на субрахунку 101. Планується продаж майнового комплексу. Чи потрібно перед продажем перевести незавершене будівництво складу на субрахунок 103? Як відображати в обліку продаж наведеного комплексу?
    03.04.202535