• Посилання скопійовано

Як списати невикористані талони на пальне?

При проведенні на підприємстві інвентаризації виявлено талони на паливо, строк дії яких закінчився. Як списати їх з балансу та відобразити в обліку? Які бухгалтерські проведення?

У разі придбання талонів підприємство обліковує їх на субрахунку 203 «Паливо» (цифри умовні):

  • Дт 203 (талони на пальне) Кт 631 – 10 000 грн (придбані талони);
  • Дт 641 Кт 631 – 2 000 грн (ПДВ у вартості придбання, яке підприємство платник ПДВ має право віднести до складу податкового кредиту).

Як правило, у договорі з АЗС зазначають, що якщо видані талони не використані протягом визначеного договором строку, підприємство втрачає право на отримання палива.

Тобто, талони втрачають ознаки активів – ресурсів, контрольованих підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому (див. ст. 1 Закону про бухоблік).

А відтак талони має бути списано з балансу.

 

На підставі яких документів?

Списати можна на підставі інвентаризаційних документів, у складі інвентаризаційної, звіряльної відомостей і протоколу інвентаризаційної комісії, в якому зазначають про те, що талони прострочені, згідно з таким-то договором і комісія пропонує списати їх з балансу.

Відповідно до п. 2 розд. ІV Положення про інвентаризацію протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація (п. 3 розд. ІV Положення про інвентаризацію).

Отже, на підставі затверджених керівником підприємства інвентаризаційних документів талони списують з балансу:

  • Дт 949 Кт 203 (талони на пальне) – 10 000 грн;
  • Дт 949 Кт 641 – 2 000 грн (відкориговано ПДВ).

Оскільки талони не були використані для здійснення господарської діяльності, податковий кредит потрібно відкоригувати шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань, відповідно до пп. 198.5 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилковий акт послуг: виправлення в бухобліку та ПДВ
    Підприємство помилково склало та провело в обліку акт наданих послуг, нарахувавши дохід та списавши собівартість з рахунку 23. Фактично послуги не надавалися. Як коректно сторнувати ці господарські операції в бухгобліку та скласти РК до ПН, щоб анулювати податкові зобов'язання з ПДВ?
    26.08.202547
  • Облік та оподаткування при безоплатній передачі обладнання лікарні
    Підприємство на загальній системі оподаткування, не застосовує коригування на податкові різниці за розділом ІІІ ПКУ, планує безкоштовно передати медичне обладнання в лікарню. Які документи має скласти підприємство і як цю операцію відобразити в обліку (бухгалтерському та податковому)?
    26.08.202512
  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202554
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202557
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202540