• Посилання скопійовано

Обслуговування 1С: як обліковувати витрати?

Підприємство отримує від ФОПа послуги з обслуговування 1С. Послуги складаються, наприклад, з коригування форми первинного документу, оновлення конфігурації, усунення помилки сумісності з іншим ПЗ. Як обліковувати такі витрати?

В першу чергу зазначимо, що послуги з обслуговування 1С не підпадають під визначення роялті (пп. 14.1.225 ПКУ). Водночас, зважаючи на те, що у запитанні мова йде не про плату за користування комп’ютерною програмою, а саме про обслуговування вже існуючої, треба визначитися, чи збільшують такі витрати вартість нематеріального активу, чи ні.

Згідно з п. 18 П(С)БО 8, первісна вартість нематеріальних активів збільшується на суму витрат, пов'язаних із удосконаленням цих нематеріальних активів і підвищенням їх можливостей та строку використання, які сприятимуть збільшенню первісно очікуваних майбутніх економічних вигод.

Водночас, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеного розміру майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду.

Рішення про класифікацію понесених підприємством витрат приймає безпосередньо керівник на підставі облікової політики підприємства. Однак, на думку автора, послуги, що полягають у коригуванні форм первинних документів, оновлення конфігурації 1С або усунення помилок у сумісності ПЗ є витратами на підтримання такого ПЗ у придатному для використання стані. Оскільки завдяки таким витратам об’єкт нематеріального активу продовжує використовуватись з запланованою підприємством метою і не призводить до збільшення строку використання самого ПЗ або збільшення економічних вигід від його використання. Тому такі витрати доцільно відносити відразу на витрати поточного періоду (Дт 92 Кт 631).

Про удосконалення або модернізацію ПЗ (витрати які збільшують первісну вартість ПЗ) мова може іти у тому випадку, якщо встановлюється новий модуль програмного забезпечення або його оновлення призводить до збільшення вигід від його використання (збільшення потужностей ПЗ або розширення його функцій).

Зверніть увагу, що класифікація таких витрат не залежить від їх вартості. Необхідно спиратись саме на характер проведених робіт і їх вплив на збільшення економічних вигід від використання ПЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025125