• Посилання скопійовано

Обслуговування 1С: як обліковувати витрати?

Підприємство отримує від ФОПа послуги з обслуговування 1С. Послуги складаються, наприклад, з коригування форми первинного документу, оновлення конфігурації, усунення помилки сумісності з іншим ПЗ. Як обліковувати такі витрати?

В першу чергу зазначимо, що послуги з обслуговування 1С не підпадають під визначення роялті (пп. 14.1.225 ПКУ). Водночас, зважаючи на те, що у запитанні мова йде не про плату за користування комп’ютерною програмою, а саме про обслуговування вже існуючої, треба визначитися, чи збільшують такі витрати вартість нематеріального активу, чи ні.

Згідно з п. 18 П(С)БО 8, первісна вартість нематеріальних активів збільшується на суму витрат, пов'язаних із удосконаленням цих нематеріальних активів і підвищенням їх можливостей та строку використання, які сприятимуть збільшенню первісно очікуваних майбутніх економічних вигод.

Водночас, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеного розміру майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду.

Рішення про класифікацію понесених підприємством витрат приймає безпосередньо керівник на підставі облікової політики підприємства. Однак, на думку автора, послуги, що полягають у коригуванні форм первинних документів, оновлення конфігурації 1С або усунення помилок у сумісності ПЗ є витратами на підтримання такого ПЗ у придатному для використання стані. Оскільки завдяки таким витратам об’єкт нематеріального активу продовжує використовуватись з запланованою підприємством метою і не призводить до збільшення строку використання самого ПЗ або збільшення економічних вигід від його використання. Тому такі витрати доцільно відносити відразу на витрати поточного періоду (Дт 92 Кт 631).

Про удосконалення або модернізацію ПЗ (витрати які збільшують первісну вартість ПЗ) мова може іти у тому випадку, якщо встановлюється новий модуль програмного забезпечення або його оновлення призводить до збільшення вигід від його використання (збільшення потужностей ПЗ або розширення його функцій).

Зверніть увагу, що класифікація таких витрат не залежить від їх вартості. Необхідно спиратись саме на характер проведених робіт і їх вплив на збільшення економічних вигід від використання ПЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    Сьогодні 14:4348
  • Закриття дебетового сальдо рахунку 6412 після втрати статусу платника ПДВ
    ТОВ на загальній системі позбавлене реєстрації платника ПДВ через відсутність оподатковуваних операцій протягом 12 місяців. На дату анулювання реєстрації обліковується дебетове сальдо за рахунком 6412, що виникло внаслідок перевищення вхідного ПДВ над вихідним у період активної діяльності (не є помилкою). Чи потрібно та яким чином закрити це сальдо в бухобліку?
    Сьогодні 14:0442
  • Особливості оподаткування продажу ОЗ після переходу з єдиного податку на загальну систему
    Підприємство — платник ЄП (ІІІ група, 3% + ПДВ) перейшло на загальну систему оподаткування (ПДВ) з 01.01.2025 р. Підприємство не застосовує податкові різниці. Перебуваючи на спрощеній системі, отримано аванс у розмірі 225,00 тис. грн за ОЗ. Відвантаження та остаточний розрахунок на загальній системі. Залишкова вартість ОЗ - 0. Загальна сума договору - 1300,00 тис. грн. Як відобразити таку операцію в обліку та оподаткувати?
    Сьогодні 13:0715
  • Розподіл орендної плати при помилках у призначенні платежу
    Юрособа на ЄП 5% здає в оренду власну нерухомість. Перший орендар (ФОП) має три договори оренди, але платить однією сумою, вказуючи лише номер одного договору. Другий орендар (ТОВ) вказує в платіжці номер закінченого договору замість діючого. Чи є розподіл отриманих сум у бухобліку за фактичними договорами взаємозаліком, забороненим пп. 291.6 ПКУ для платників ЄП? Чи достатньо пояснювальних листів від орендарів для коректного відображення операцій?
    Сьогодні 12:4521
  • Придбали генератор з пальним: що в обліку?
    ТОВ придбало дизель-генератор. Після місяця роботи з'ясувалося, що кількість витраченого палива перевищує кількість придбаного палива за місяць. При придбанні генератора в баку було пальне. У документах постачальник зазначив передачу тільки генератора. Як відобразити в обліку надлишок пального?
    Сьогодні 09:0638