• Посилання скопійовано

Обслуговування 1С: як обліковувати витрати?

Підприємство отримує від ФОПа послуги з обслуговування 1С. Послуги складаються, наприклад, з коригування форми первинного документу, оновлення конфігурації, усунення помилки сумісності з іншим ПЗ. Як обліковувати такі витрати?

В першу чергу зазначимо, що послуги з обслуговування 1С не підпадають під визначення роялті (пп. 14.1.225 ПКУ). Водночас, зважаючи на те, що у запитанні мова йде не про плату за користування комп’ютерною програмою, а саме про обслуговування вже існуючої, треба визначитися, чи збільшують такі витрати вартість нематеріального активу, чи ні.

Згідно з п. 18 П(С)БО 8, первісна вартість нематеріальних активів збільшується на суму витрат, пов'язаних із удосконаленням цих нематеріальних активів і підвищенням їх можливостей та строку використання, які сприятимуть збільшенню первісно очікуваних майбутніх економічних вигод.

Водночас, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеного розміру майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду.

Рішення про класифікацію понесених підприємством витрат приймає безпосередньо керівник на підставі облікової політики підприємства. Однак, на думку автора, послуги, що полягають у коригуванні форм первинних документів, оновлення конфігурації 1С або усунення помилок у сумісності ПЗ є витратами на підтримання такого ПЗ у придатному для використання стані. Оскільки завдяки таким витратам об’єкт нематеріального активу продовжує використовуватись з запланованою підприємством метою і не призводить до збільшення строку використання самого ПЗ або збільшення економічних вигід від його використання. Тому такі витрати доцільно відносити відразу на витрати поточного періоду (Дт 92 Кт 631).

Про удосконалення або модернізацію ПЗ (витрати які збільшують первісну вартість ПЗ) мова може іти у тому випадку, якщо встановлюється новий модуль програмного забезпечення або його оновлення призводить до збільшення вигід від його використання (збільшення потужностей ПЗ або розширення його функцій).

Зверніть увагу, що класифікація таких витрат не залежить від їх вартості. Необхідно спиратись саме на характер проведених робіт і їх вплив на збільшення економічних вигід від використання ПЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202521
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025107
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 121
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025490