• Посилання скопійовано

Надання благодійних внесків церкві «малодохідником»: облік та оподаткування

ТОВ (дохід - до 20 млн грн) вирішило періодично перераховувати благодійні внески церкві. Як документально оформити благодійні внески у підприємства та які документи потрібні від релігійної організації? Яке оподаткування та облік благодійних внесків? Чи є обмеження щодо суми внесків?

Відповідно до ст. 729 ЦКУ, пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема, грошей та цінних паперів, особам, встановленим ч. 1 ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Зазвичай за отриманням допомоги неприбуткові організації звертаються з листом до підприємства. Але необов’язково, таке рішення може прийняти підприємство самостійно.

У разі прийняття такого рішення рішення підприємству слід оформити (отримати) такі документи: 

  • договір про надання благодійної допомоги та/або лист-клопотання від одержувача. У цих документах має бути визначено розмір суми, яка перераховуватиметься, строки  перерахування коштів,  мета та інші важливі умови. Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви;
  • наказ керівника підприємства про надання благодійної допомоги;
  • копії документів, що підтверджують унесення одержувача допомоги до Реєстру неприбуткових організацій;
  • первинні документи, які свідчать про перерахування грошових коштів (платіжні доручення, банківська виписка) – для підтвердження понесених витрат.

Також згідно з ст. 730 ПКУ пожертвувач має право здійснювати контроль за використанням пожертви відповідно до мети, встановленої договором про пожертву. Якщо використання пожертви за призначенням виявилося неможливим, використання її за іншим призначенням можливе лише за згодою пожертвувача, а в разі його смерті чи ліквідації юридичної особи - за рішенням суду. Пожертвувач або його правонаступники мають право вимагати розірвання договору про пожертву, якщо пожертва використовується не за призначенням.

Обмеження в щомісячній сумі пожертви немає. Але слід мати на увазі, що на суму коштів безоплатно перерахованих протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року потрібно буде збільшити фінансовий результат податкового (звітного) періоду (пп. 140.5.9 ПКУ).

У підприємства з річним доходом не більше 40 млн грн сума благодійної допомоги відображають за правилами бухгалтерського обліку. Тобто, сума допомоги збільшує бухгалтерські витрати та одночасно зменшує базу оподаткування податком на прибуток.

Допомога грошовими коштами не підпадає під визначення «постачання товарів» згідно з пп. 14.1.191 ПКУ і під визначення «постачання послуг» - пп. 14.1.185 ПКУ, тобто грошова пожертва ПДВ не оподатковується.

У бухобліку такі витрати можна відразу списати до складу інших операційних витрат (п. 6 П(С)БО 16): Дт 949 Кт 311, або спочатку обліковувати з аналітикою за отримувачами: Дт 377 Кт 311, а потім списати до складу витрат - Дт 949 Кт 377.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202514
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202529
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025226
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025683
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202542