• Посилання скопійовано

Модифікація договору: що з дисконтуванням?

Є довгострокова кредиторська заборгованість за договором поставки з нерезидентом, термін погашення 465 днів від дати поставки. На 31.12.2019 та 31.03.2020 рр. проведено дисконтування та нараховано дисконт. 01.05.2020 р. термін оплати по договору змінили на 645 днів. Як дисконтувати непогашену на кінець ІІ кв. 2020 р. заборгованість, яка раніше уже дисконтувалася, з врахуванням продовження терміну сплати?

Податківці (див. тут) роз’яснювали особливості дисконтування у разі модифікації договору. Що таке модифікація фінансових зобов’язань? Простими словами – це зміна умов договору (зміна строку, зміна розміру процентної ставки, зміна суми).

Так, якщо попередньо фінансове зобов’язання класифікувалося як довгострокове і компанією вже був розрахований та задекларований дисконт, то при збільшенні строку виконання фінансового зобов’язання в бухгалтерському обліку необхідно:

  • провести перерахунок дисконту з врахуванням продовженого строку;
  • включити результати такого перерахунку в доходи, що також вплине на збільшення фінансового результату та збільшення об’єкту оподаткування податком на прибуток.

Що стосується ставки дисконтування, то, вважаємо, що її слід переглянути також, адже умови погашення заборгованості змінилися. При зміні ставки необхідно провести перерахунок дисконту, але тільки перспективно з моменту таких змін.

Тобто внаслідок пролонгації договору, слід перспективно перерахувати дисконт, зважаючи на новий строк погашення заборгованості й нову ставку, й включити такий «перерахунок» до доходу підприємства.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554