• Посилання скопійовано

Оприбуткування готівки, отриманої при здійснені розрахунків через РРО: як відобразити в обліку?

Як магазину роздрібної торгівлі продовольчими товарами оприбуткувати готівкову виручку, отриману при здійснені розрахунків через РРО, у касу підприємства?

Відповідно до п. 11 Положення №148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Згідно з абз. 2 п. 29 Положення №148 вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або розрахункової книжки для здавання її до банку оформляється відповідними чеками РРО із виконанням операції «службова видача».

Підприємство має право здійснювати збір готівкової виручки (готівки), отриманої від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), для подальшого її здавання до банку з використанням комплексу технічних та програмних засобів, розташованих у місці здійснення готівкових розрахунків, які б забезпечували безпечне передавання коштів з робочих місць касирів до спеціально обладнаного приміщення для зберігання та подальшого здавання готівки до кас банків.

Якщо готівка отримана від реалізації і проведена через РРО, вилучається з місця проведення розрахунків, то така операція має бути відображена у РРО операцією «службове виведення» і відповідно до п. 11 розділу II Положення №148 у цьому випадку касова книга може не використовуватись (відповідь на питання 1 в ІПК ДПС від 12.09.2019 р. №143/6/99-00-05-04-01-15/ІПК).

Крім того, п. 39 Положення №148 передбачено, що установи/підприємства відображають у касовій книзі усі надходження і видачу готівки в національній валюті (додаток 5 Положення №148).

Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Щодо переміщення готівки з робочого місця касира до спеціально обладнаного приміщення для зберігання та подальшого здавання готівки до банку через службу інкасації ДПС у відповіді на питання 2 в ІПК від 12.09.2019 р. №143/6/99-00-05-04-01-15/ІПК повідомляє таке.

У разі дотримання суб'єктом господарювання алгоритму дій щодо використання у РРО операції «службове виведення» готівкові кошти можливо переміщувати з місця проведення розрахунків та така сума вважатиметься оприбуткованою. Крім того, у розумінні Закону про РРО невідповідності на місці проведення розрахунків не буде.

В бухгалтерському обліку розрахунки через РРО та оприбуткування готівки відображається таким чином (суми умовні), субрах. 3012 – це готівка в РРО, субрах. 3011 – це готівка в основній касі підприємства.

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Відображена виручка, отримана через РРО за Z-звітом

3012

702

3000,0

Нараховано податкове зобов'язання з ПДВ

702

641

500,0

Відображена частина розрахункових операцій у безготівковій формі (оплата платіжними картками)

333

3012

1800,0

Відображено переміщення готівки з робочого місця касира до спеціально обладнаного приміщення каси

3011

3012

1200,0

Оформлено РКО для здавання готівки до банку, з  додаванням до нього квитанції до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку

311

3011

1200,0

Зараховано на поточний рахунок оплату за платіжними картками

311

333

1800,0

 

При веденні бухгалтерського обліку з використанням спеціальних програм для відображення оприбуткування виручки, отриманої із застосуванням РРО, необхідно «підв'язати» до створення ПКО проведення перших чотирьох операцій. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554