• Посилання скопійовано

Юрособа сплатила за кисень для отримувача КП Центру екстреної медичної допомоги: що в обліку?

У зв'язку з ситуацією, що склалася на даний час (карантинні заходи), юрособа на загальній системі оподаткування («високодохідник») та платник ПДВ, сплатила за кисень для отримувача – КП Центру екстреної медичної допомоги, який постачає юрособа на загальних підставах. Як відобразити цю операцію в бухобліку та оподаткуванні?

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Згідно з абз. 1 пп. 140.5.9 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Законом №540 підрозділ 4 розділу ХХ ПКУ доповнено п. 51-1, яким установлено, що у 2020 році коригування, встановлені абз. 1 пп. 140.5.9 ПКУ, не застосовуються щодо сум коштів або вартості:

  • лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим; 
  • дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих;
  • розхідних матеріалів для надання медичної допомоги;
  • медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; 
  • медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо,
  • засобів особистої гігієни; 
  • продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України,  які добровільно перераховані (передані) громадським об'єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров'я, та/або закладам охорони здоров'я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, протягом дії карантину, встановленого Кабміну на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Кисень медичний газоподібний, в балонах та кисень медичний газоподібний (код згідно з УТК ЗЕД 2804 40 00 00) належить до розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19, що включені до Переліку №224.

Тому, щоб підприємство мало можливість у 2020 році скористатися нормами п. 51-1 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ та не збільшувати фінансовий результат податкового (звітного) періоду, йому необхідно мати первинні документи, що підтверджують виконання умов вказаного пункту. До таких документів належить: лист-звернення КП Центру екстреної медичної допомоги, структурного підрозділу з питань охорони здоров'я міськдержадміністрації, договір (рахунок) з постачальником, в якому отримувачем зазначено КП Центр екстреної медичної допомоги та примірник накладної на кисень за підписами постачальника та отримувача. 

В бухобліку такі витрати відображаються за ДТ субрахунку 949 як інші операційні витрати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554