• Посилання скопійовано

Повернення фінансової гарантії з АсМАП

Підприємство з 1992 р. займається перевезеннями і є членом АсМАП. Для того, щоб бути членом АсМАП підприємство сплатило фінгарантію. Даних про сплату за первинними документами немає. На даний час підприємство має намір повернути фінгарантію. Як правильно це відобразити в обліку, щоб уникнути штрафів?

Система МДП – це єдина глобальна система митного транзиту, метою якої є максимальне спрощення перевезення товарів під митними печатками та пломбами в міжнародному сполученні та забезпечення необхідної митної безпеки й гарантії доставки товару до митниць призначення в країнах-учасницях Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів з використанням книжки МДП, 1975 року.

При вступі в АсМАП перевізник набуває статусу асоційованого учасника АсМАП України.  Реєстрація його як  нового учасника в фінансовій програмі АсМАП України здійснюється при умові внесення наступних сум  фінансової гарантії. Гарантія допуску вноситься у гривнях по курсу НБУ на день перерахування коштів.

Прийнявши рішення стати учасником Асоціації та користуватись системою МДП, підприємствр отримує багато переваг. 

Відповідно до п. 4.1 Статуту Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (далі – Статут АсМАП) учасниками Асоціації можуть бути суб’єкти господарської діяльності всіх форм власності, а також, які мають зареєстровані на них транспортні засоби, ліцензію на надання послуг з міжнародних перевезень пасажирів та/або небезпечних вантажів автомобільним транспортом, визнають Статут Асоціації, сплачують членські внески за надані послуги й інші платежі.

Учасники Асоціації реалізують свої права й законні інтереси, а також виконують свої обов’язки перед Асоціацією безпосередньо через керівника суб’єкта підприємницької діяльності.

Всі Учасники Асоціації сплачують членські внески в порядку та розмірах, що розглядаються Радою Асоціації та затверджуються Загальними Зборами (Конференцією) Учасників Асоціації.

Стаття 123 ГКУ передбачає, що учасники об'єднання підприємств можуть вносити на умовах і в порядку, передбачених його установчими документами, майнові внески (вступні, членські, цільові тощо).

Членські внески – це грошові внески, які періодично сплачуються членами (учасниками) об'єднання для забезпечення поточної діяльності об'єднання.

Первинними документами, що підтверджують нарахування членських внесків є нормативні документи об’єднання (в даному випадку – угода про приєднання до АсМАП України) та рахунки на сплату членських внесків.

Тобто сплата членських внесків здійснюється підприємствами, в більшості випадків,  самостійно або згідно з рахунком, виданим Асоціацією. Таким чином, підтвердженням сплати  вступного членського внеску та гарантії допуску є платіжні доручення (або їх копії) з відміткою банку про сплату.

Згідно з пп. 5.1.3 Статуту АсМАП, добровільно вийти з Учасників Асоціації можна письмово, попередивши Президента Асоціації про це не пізніше, ніж за три місяці, або тимчасово призупинити свою участь в Асоціації на період не менше 12 місяців, але не більше, ніж на період 36 місяців за умови попередньої оплати всіх боргів перед Асоціацією згідно із заявою встановленого зразка. В цей період перевізник не користується послугами Асоціації, не сплачує членських внесків і не має права вирішального голосу (якщо мав).

Таким чином, днем припинення участі в Асоціації за власним бажанням вважається дата надходження до Секретаріату Асоціації відповідної заяви. Днем припинення участі в Асоціації вважається дата погодження Радою Асоціації про виключення перевізника з Учасників Асоціації.

Крім того, у разі припинення участі в Асоціації членські внески, внесені попередньою оплатою, не повертаються.

Пунктом 8 Розділу 20 Посібника для користувача книжок МДП передбачено порядок повернення Учасникам Асоціації гарантійної суми.

Гарантія допуску залишається доступною для Асоціації на протязі всієї роботи перевізника, як користувача системи МДП і повертається не раніше ніж через 27 місяців з дня отримання перевізником останньої книжки, при умові відсутності претензії митних органів.

По вимозі, учасникам Асоціації, в підтвердження внесення суми фінансової гарантії надається довідка «Про внесення фінансової гарантії по допуску до системи МДП».

Кошти, що були внесені в іноземній валюті, повертаються в національній валюті України - гривні за курсом НБУ на дату повернення гарантії допуску. Кошти, що були внесені в національній валюті України - гривні повертаються в національній валюті в тій же сумі, в якій вони були внесені.

При виході з Учасників Асоціації, сума гарантії допуску може переуступатися новому Учаснику, при умові взяття ним відповідальності, що виникає в результаті використання книжки МДП.

Для повернення гарантії допуску перевізник подає до Асоціації письмову заяву за підписами керівника і головного бухгалтера суб’єкта господарювання, скріплених печаткою. У заяві зазначаються банківські реквізити, на які потрібно перерахувати кошти.

Заяву і лист погодження розглядає Секретаріат Асоціації, у разі відсутності неврегульованих повідомлень митних органів чи несплачених претензій, членських внесків і штрафів, Президенту Асоціації подається обґрунтування для прийняття остаточного рішення.

Тут маються на увазі штрафи за наступні порушення:

1. у випадку передачі книжки МДП третім особам Учасник Асоціації, який допустив таке порушення, зобов’язаний сплатити митному органу будь-які необмежені розміром суми за цією книжкою МДП, попри те, що порушення допустила третя особа. Крім того, за кожну передану книжку МДП третій особі порушник сплачує Асоціації штраф в розмірі 100 НМДГ (1700,00 грн) і надає письмові пояснення цього факту;

2. за використання звичайної книжки МДП для перевезення алкогольних і тютюнових виробів перевізник, що допустив таке порушення, зобов’язаний сплатити Асоціації штраф в розмірі 150 НМДГ (2550,00 грн) за кожну книжку МДП, використану для таких перевезень.

За наявності повідомлень чи претензій з боку митних органів, а також порушень митних правил і використана на відшкодування витрат міжнародної Гарантійної ланки,  гарантія допуску може бути заблокована, і повернула лише після після їх фінансового врегулювання.

Таким чином, при поверненні гарантії допуску перевізнику, Асоціацією утримується заборгованість щодо членських внесків та зазначених вище штрафів, у разі їх наявності. 

Крім того, невитребувана гарантія допуску після закінчення терміну позовної давності переходить у власність Асоціації згідно з вимогами чинного законодавства України.

Фінансова гарантія обліковується у перевізника і рахується довгостроковою дебіторською заборгованістю. Фінансова гарантія, як і членські внески, не є об’єктом податкового обліку.

Тобто сума фінансової гарантії, яка внесена до Асоціації в гривні в бухгалтерському обліку учасника, що знаходиться на загальний системі оподаткування, обліковується згідно з П(С)БО 13 із застосуванням рахунку 183 «Довгострокова дебіторська заборгованість та інші необоротні активи». За Дебетом рахунку 183 відображається сума фінансової гарантії з моменту її сплати Асоціації, а за Кредитом рахунку 183 - відображається її повернення.

Вступні та членські внески згідно з П(С)БО 16  відносяться до складу інших операційних витрат, які обліковуються за Дебетом рахунку 949 з кодом витрат «Членські внески» та «Вступні внески». Підставою для включення їх до витрат є Договір з асоційованим Учасником Асоціації (допущеним до роботи в системі МДП).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024181
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450