• Посилання скопійовано

Дисконтування довгострокової заборгованості: з якої дати починати?

З якої дати починати дисконтування довгострокової заборгованості?

Про те, що таке дисконтування, яких змін порядок його застосування зазнав і до якої заборгованості зміни застосовуються, ми докладно писали тут.

Тоді ж ми писали про одне з запитань, яке не врегульоване нормативними документами або роз’ясненнями від Мінфіну. Відомо, що сам обов’язок проведення дисконтування був введений з 29.10.2019 р. Тобто, безумовно, він стосується заборгованості, яка виникла з цієї дати і пізніше. А як бути зі заборгованістю, яка виникла до 29.10.2019 р.?

Наша позиція була такою: внаслідок внесення змін до П(С)БО згідно з п. 6 П(С)БО 6 змінюється облікова оцінка щодо раніше визнаної заборгованості. Згідно з п. 7 та п. 8 П(С)БО 6 наслідки зміни в облікових оцінках слід включати до тієї ж статті Звіту про фінансові результати, яка раніше застосовувалась для відображення доходів або витрат. Робити це потрібно в тому періоді, в якому відбулася зміна, а також в наступних періодах, якщо зміна впливає на ці періоди. Тобто проводити дисконтування слід перспективно.

Проте деякі спеціалісти вважали, що шляхом введення обов’язку дисконтування відбувається зміна в обліковій політиці. А це означало, що дисконтування заборгованості слід провести за весь період її існування, тобто ретроспективно.

Нові правила, які встановлюють обов’язок дисконтування як нової, так і старої заборгованості, застосовуються в бухгалтерському обліку починаючи з дати набрання чинності Наказом №379 — а саме з 29 жовтня 2019 р. Попередні періоди при цьому не чіпаємо.

І ось нарешті своє слово сказав Мінфін. Було розроблено проект наказу «Про внесення зміни до наказу Міністерства фінансів України від 16 вересня 2019 року №379». Згідно з ним норми, які встановлюють обов’язок дисконтування, застосовуються в бухгалтерському обліку починаючи з дати набрання чинності Наказом №379 (тобто з 29.10.2019 р.) з відображенням у фінансовій звітності як зміни облікових оцінок!

Отже, попередні періоди не чіпаємо, нові правила дисконтування як нової, так і старої заборгованості починаємо застосовувати з 29.10.2019 р.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік дистильованої води власного виробництва
    Підприємство, що виробляє БАДи, використовує як інгредієнт дистильовану воду. Вода виготовляється власними силами за допомогою дистилятора (основного засобу) зі звичайної водопровідної води. Як процес отрнимання дистильованої води відобразити в бухобліку?
    27.08.202522
  • Якщо датою проводити послуги «Нової пошти»?
    Підприємство через «Нову пошту» відправило товар 15.08.2025 р., а Акт послуг «Нової пошти» виписали 20.08.25 р. Якою датою слід вважати дату надання послуг? Якою датою має проводитися акт в обліку?
    27.08.2025313
  • Помилковий акт послуг: виправлення в бухобліку та ПДВ
    Підприємство помилково склало та провело в обліку акт наданих послуг, нарахувавши дохід та списавши собівартість з рахунку 23. Фактично послуги не надавалися. Як коректно сторнувати ці господарські операції в бухгобліку та скласти РК до ПН, щоб анулювати податкові зобов'язання з ПДВ?
    26.08.2025752
  • Облік та оподаткування при безоплатній передачі обладнання лікарні
    Підприємство на загальній системі оподаткування, не застосовує коригування на податкові різниці за розділом ІІІ ПКУ, планує безкоштовно передати медичне обладнання в лікарню. Які документи має скласти підприємство і як цю операцію відобразити в обліку (бухгалтерському та податковому)?
    26.08.202516
  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202559