• Посилання скопійовано

Оприбуткування товару за переведенню боргу: що в обліку?

Переуступку боргу підприємство сплатило одному постачальнику, а товар поставив інший постачальник. Як відобразити це в бухобліку?

Переведення товарного боргу відбувається в разі, коли постачальник (первинний боржник) отримав передоплату (аванс) за товари, але не поставив їх. Аби закрити такий товарний борг постачальник (первинний боржник) переводить цей борг на іншу особу, яка стає новим боржником. Далі зобов’язання з постачання товару перед покупцем - кредитором має виконати вже цей новий боржник.

У обліку покупця-кредитора на дату укладання договору про переведення боргу має відобразитися зміна боржника: Дт 377 Кт 371. Таким чином, закриється заборгованість зі первинним боржником і відкриється заборгованість із новим боржником.

Проведення такі:

  • Дт 371 Кт 311 - перераховано передоплату (аванс) за товари;
  • Дт 6441/ПН непідтверджена Кт 644 - нараховано податковий кредит із ПДВ — податкова накладна ще не зареєстрована в ЄРПН;
  • Дт 641 Кт 6441 - підтверджено податковий кредит із ПДВ — податкова накладна зареєстрована в ЄРПН;
  • Дт 377 Кт 371 – укладено договір про переведення боргу;
  • Дт 641 Кт 644  (червоне сторно) - відкориговано податковий кредит із ПДВ (методом «сторно») на підставі розрахунку коригування[1]
  • Дт 281 Кт 377/631 - отримано товар від нового боржника;
  • Дт 6441 Кт 377/631 - відображено податковий кредит із ПДВ — податкова накладна ще не зареєстрована в ЄРПН;
  • Дт 641 Кт 6441 - підтверджено податковий кредит із ПДВ — податкова накладна, зареєстрована в ЄРПН
  • Дт 631 Кт 377 (якщо було використано субрахунок 631) - проведено залік заборгованостей.


[1] Податківці в ІПК ДПС від 20.08.2018 р. №3596/6/99-99-15-03-02-15/ІПК зазначають, що зменшити суму «вхідного» ПДВ, включену до складу ПК з ПДВ, потрібно шляхом нарахування ПЗ з ПДВ на підставі пп. 198.5 ПКУ (Дт 949 Кт 641). Втім ми вважаємо, що слід відображати коригування ПК  на підставі розрахунку коригування. Про це ми також зазначали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025249
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554