• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення у фізособи: що в обліку?

ТОВ орендує у фізособи приміщення під аптеку. В приміщенні зробили ремонт, замінили вікна, встановили газовий котел, замінили труби. Які проведення необхідно зробити?

Відповідно до ч. 1 ст. 776 ЦКУ поточний ремонт, як правило, здійснюється за рахунок орендаря, а капітальний ремонт покладається на орендодавця, якщо інше не встановлено договором.

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 778 ЦКУ орендар має право покращувати орендоване майно тільки з відома орендодавця (модернізувати, добудовувати дообладнувати, тощо). Поліпшення орендованого об’єкта можуть бути відокремлюваними і невідокремлюваними. Невідокремлюваним вважається поліпшення, яке не може бути відокремлене від об’єкта без його пошкодження або істотного знецінення (ст. 187 ЦКУ).

Для того, щоб чітко визначити, який ремонт відносяться до поточного, а який до капітального можна керуватися Наказом Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 150.

Витрати на поліпшення орендованих об’єктів ОЗ відповідно до  п. 8 П(С)БО 14 незалежно від суми орендар відображає як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА, тобто акумулює на субрахунку 153.

Крім того, згідно з П(С)БО 16 сума ремонту орендованих ОЗ ураховується у витратах підприємства, а вартість поліпшень, які призводять до зростання майбутніх економічних вигід (переобладнання, модернізація, реконструкція тощо), підлягають амортизації в складі інших необоротних активів згідно з п. 6 П(С)БО 14 та обліковуються на субрахунку 117.

Керуючись вищезазначеним та враховуючи  інформацію з питання виходить, що проведена заміна вікон та труб є поточним ремонтом, оскільки це вважається підприманням будівлі в придатному для використання стані, а встановлення газового котла - поліпшенням будівлі.

Отже, витрати за проведений ремонт в орендованому приміщенні, орендар враховує у періоді здійснення таких витрат і залежно від функції приміщення відображають на рахунку 93, тому що аптека є приміщення  для збуту товарів.

Витрати за проведене поліпшення орендованого об’єкта, орендар відображає як капітальні інвестиції за дебетом субрахунку 153 з подальшою амортизацією на субрахунок 117 за самостійно обраним методом (п. 27 П(С)БО 7). Суми амортизації відображають на аналогічних витратних рахунках, що й орендні платежі (Дт 93 Кт 132).

 

Приклад. В орендованому приміщенні зробили ремонт, замінили вікна, встановили газовий котел, замінили труби. Відобразимо дану операцію в бухгалтерському обліку (суми умовні).

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

  1.  

Проведено ремонтні роботи

93

631

4000,00

  1.  

Відображено ПК з ПДВ

641

644

800,00

  1.  

Отримано податкову накладну

644

631

800,00

  1.  

Оплачені роботи згідно акту виконаних робіт

631

311

4800,00

  1.  

Встановлено вікна, котел та замінено труби

153

631

30000,00

  1.  

Відображено ПК з ПДВ

641

644

6000,00

  1.  

Отримано податкову накладну

644

631

6000,00

  1.  

Оплачені роботи по установці згідно акту виконаних робіт

631

311

36000,00

  1.  

Зібрані витрати по поліпшенню для подальшої амортизації

117

153

30000,00

  1.  

Нарахування подальшої амортизації за вибраним методом

93

132

500,00

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:235
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449