• Посилання скопійовано

Немає конкретного строку повернення ПФД: як дисконтувати?

Як дисконтувати фіндопомогу, якщо за договором вказана суми фіндопомоги може надаватися частинами і повертається також частинами? Тобто немає граничного строку повернення ПФД. Сума договору 1 млн грн, початок договору 01.01.2019 р. - термін дії 2 роки. Допомога надається й повертається, коли у кожної із сторін є кошти

З огляду на те, що відповідно до умов питання у договорі не передбачено певного строку надання та повернення ПФД, то вважаємо, що можна скористатися нормою п. 2 ст. 1049 ЦКУ.

Так, правовою основою для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики. Відносини за договором позики регулюються ст. 1046 – 1053 ЦКУ. Строк, на який позикодавець передає позичальнику грошові кошти, встановлюється за згодою сторін і зазначається у договорі позики (ст. 1049 ЦКУ).

Відповідно абз.2 ст. 1049 ЦКУ, якщо договором не встановлений строк повернення позики або цей строк визначений моментом пред'явлення вимоги, позика має бути повернена позичальником протягом 30 днів від дня пред'явлення позикодавцем вимоги про це, якщо інше не встановлено договором.

Оскільки витребувати повернути назад кошти позикодавець може в будь-який момент, то:

  • по-перше, вважаємо, що у такому разі для цілей обліку така позика не може бути визнаною як довгостроковою, а отже, має обліковуватися як поточна заборгованість. Така поточна заборгованість відображається за сумою погашення, тобто номінальною вартістю (без дисконтування);

На замітку!

Для цілей визначення яка заборгованість: поточна чи довгострокова – слід зважати на терміни погашення, які прописані у договорі, а не на термін дії договору.

  • по-друге, навіть, якщо податківці якимось чином будуть її кваліфікувати як довгострокову (наприклад, якщо рік пройде, а так якусь суму й не було затребувано назад), то відповідно до формули розрахунку дисконтованої вартості слід знати строк до повернення ПФД, тоді як ми його, виходячи із договірних відносин не знаємо.  Що стосується судової практики, то вона тільки формується. Додатково про суди ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025246
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554