• Посилання скопійовано

До якої групи ОЗ відносятся напіввагони для перевезення вантажів залізничним транспортом?

До якої групи основних засобів відносятся напіввагони для перевезення вантажів залізничним транспортом? Який термін корисного використання для розрахунку амортизації? Як розрахувати амортизацію напіввагонів для визначення витрат в цілях оподаткування?

У пп. 145.1 ПКУ та П(С)БО 7 наведено класифікацію основних засобів для цілей податкового обліку. Але виникають ситуації, коли бухгалтеру проблематично визначити до якої групи ОЗ віднести придбаний товар. Тому у пригоді стає старий класифікатор ОЗ ДК 013-97. Мінфін у своїх листах неодноразово звертав увагу на те, що можна використовувати цей Класифікатора для цілей класифікації ОЗ у бухгалтерському обліку (листи від 28.03.2014 р. № 31-08410-07-21/6647, від 05.12.2011 р. № 31-08410-07-10/30264). 

Тож керуючись класифікатором ОЗ ДК 013-97 визначаємо, що навіввагони для перевезення ватажів залізничним транспортом відноситься до транспортних засобів. Податковий кодекс відносить усі транспортні засоби до 5-ї групи з мінімально допустимим строком корисного використання 5 років (пп. 145.1 ПКУ).

Строк корисного використання (експлуатації) — це період часу, протягом якого підприємство очікує використовувати активи за їх призначенням.

Для обґрунтованого встановлення строків експлуатації об’єктів ОЗ необхідно враховувати такі чинники:

  • очікуваний час використання об’єкту, виходячи з його очікуваної потужності або фізичної продуктивності;
  • очікуваний фізичний та моральний знос з урахуванням інтенсивності використання об’єкту, якості сервісного обслуговування, а також змін та вдосконалення виробництва;
  • правові або інші обмеження щодо використання об’єкта основних засобів.

Але строки для всіх основних засобів різні. Для визначення строку корисної експлуатації напіввагону можна керуватися Типовими строками корисної експлуатації основних засобів, які наведені в додатку 1 до Методрекомендацій щодо облікової політики. В ній зазначено, що строк корисного використання на рухомий склад залізничного, повітряного та іншого транспорту (підгрупи 1 — 2), зокрема, рухомий склад залізничного (електровози, тепловози, паровози, мотовози, мотодрезини, вагони, платформи, цистерни, дизель-електроходи тощо) встановлено 20 років.

Транспортні засоби для цілей податкового обліку вважаються основними засобами, якщо вони відповідають критеріям, наведеним у пп. 14.1.138 ПКУ. Витрати на придбання основних засобів підлягають амортизації. Метод амортизації визначається наказом про облікову політику підприємства з-поміж методів, перерахованих у пп. 145.1.5 ПКУ. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»