• Посилання скопійовано

Відображення витрат на ремонт орендованих основних засобів у рахунок орендної плати

Як у податковому обліку орендаря відображається ремонт орендованих основних засобів, здійснений у рахунок орендної плати?

Відповідно до ч. 3 ст. 778 ЦКУ, орендодавець має право не сплачувати компенсацію за проведені орендарем ремонти, а зарахувати їхню вартість у рахунок оплати орендних платежів, що має бути документально оформлено, наприклад у вигляді додаткової угоди.

Тоді на дату підписання угоди про зарахування взаємних вимог орендар відображає:


1) дохід у сумі перевищення доходу від продажу над балансовою вартістю окремих об'єктів основних засобів на підставі п. 146.13 ПКУ;

2) податкові зобов'язання з ПДВ на підставі абз. 5 п. 188.1 ПКУ, який передбачає, що база оподаткування при бартерній операції визначається виходячи зі звичайних цін.

Тобто якщо орендар бере в оренду приміщення чи інше майно, яким можна користуватися лише після проведення ремонту, то вартість ремонту можна зарахувати у погашення орендних платежів. У такому разі у бухобліку вартість ремонту буде відображена на субрахунку 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу».

Зверніть увагу, що база оподаткування і для ПДВ, і для податку на прибуток визначається у сумі, не меншій від звичайної ціни такої операції. Це зумовлено тим, що поліпшення передаються шляхом бартерної операції. Методи визначення звичайної ціни наведені у ст. 39 ПКУ.

Однак відповідно до п. 1 розділу ХIХ ПКУ до кінця 2012 р. застосовуємо п. 1.20 Закону про прибуток. А будь-які види зарахування та погашення взаємної заборгованості «без використання грошей» в рамках одного договору вважаються бартером згідно з пп. 14.1.10 ПКУ.

Приклад

Підприємство «Альфа» з 1 жовтня 2012 року орендує приміщення у ТзОВ «Ясновид». Договір оренди укладено на 3 роки. Сума орендної плати — 12000,00 грн., у т. ч. ПДВ — 2000,00 грн. Підприємство «Альфа» до початку оренди приміщення відремонтувало орендоване приміщення за погодженням з орендодавцем на суму 90000 грн., у т. ч. ПДВ — 15000 грн. Оскільки передбачається, що вартість ремонту орендованого приміщення погашатиметься орендними платежами, то вартість ремонту буде відображено у складі необоротних активів, що утримуються для продажу. Відображення в обліку зарахування ремонтних витрат у рахунок орендної плати див. у таблиці.

Таблиця

Відображення витрат на ремонт орендованих основних засобів у рахунок орендної плати

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025111
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20251 925
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025364
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025116
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025176