• Посилання скопійовано

Відображення витрат на ремонт орендованих основних засобів у рахунок орендної плати

Як у податковому обліку орендаря відображається ремонт орендованих основних засобів, здійснений у рахунок орендної плати?

Відповідно до ч. 3 ст. 778 ЦКУ, орендодавець має право не сплачувати компенсацію за проведені орендарем ремонти, а зарахувати їхню вартість у рахунок оплати орендних платежів, що має бути документально оформлено, наприклад у вигляді додаткової угоди.

Тоді на дату підписання угоди про зарахування взаємних вимог орендар відображає:


1) дохід у сумі перевищення доходу від продажу над балансовою вартістю окремих об'єктів основних засобів на підставі п. 146.13 ПКУ;

2) податкові зобов'язання з ПДВ на підставі абз. 5 п. 188.1 ПКУ, який передбачає, що база оподаткування при бартерній операції визначається виходячи зі звичайних цін.

Тобто якщо орендар бере в оренду приміщення чи інше майно, яким можна користуватися лише після проведення ремонту, то вартість ремонту можна зарахувати у погашення орендних платежів. У такому разі у бухобліку вартість ремонту буде відображена на субрахунку 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу».

Зверніть увагу, що база оподаткування і для ПДВ, і для податку на прибуток визначається у сумі, не меншій від звичайної ціни такої операції. Це зумовлено тим, що поліпшення передаються шляхом бартерної операції. Методи визначення звичайної ціни наведені у ст. 39 ПКУ.

Однак відповідно до п. 1 розділу ХIХ ПКУ до кінця 2012 р. застосовуємо п. 1.20 Закону про прибуток. А будь-які види зарахування та погашення взаємної заборгованості «без використання грошей» в рамках одного договору вважаються бартером згідно з пп. 14.1.10 ПКУ.

Приклад

Підприємство «Альфа» з 1 жовтня 2012 року орендує приміщення у ТзОВ «Ясновид». Договір оренди укладено на 3 роки. Сума орендної плати — 12000,00 грн., у т. ч. ПДВ — 2000,00 грн. Підприємство «Альфа» до початку оренди приміщення відремонтувало орендоване приміщення за погодженням з орендодавцем на суму 90000 грн., у т. ч. ПДВ — 15000 грн. Оскільки передбачається, що вартість ремонту орендованого приміщення погашатиметься орендними платежами, то вартість ремонту буде відображено у складі необоротних активів, що утримуються для продажу. Відображення в обліку зарахування ремонтних витрат у рахунок орендної плати див. у таблиці.

Таблиця

Відображення витрат на ремонт орендованих основних засобів у рахунок орендної плати

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202541
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202524
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202517
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532