• Посилання скопійовано

Придбання та подальший облік МНМА у неприбуткової організації

Неприбуткова організація (профсоюз) для ведення статутної діяльності придбала мегафон. До вартості придбання входить мегафон, батарейки та доставка. Метод амортизації – 100% при введенні в експлуатацію. Як заповнити інвентарну картку? Коли слід списати мегафон? Як відобразити ці операції в бухобліку (8 клас рахунків) та у звіті неприбуткової організації?

В інвентарній картці зазначається лише сам мегафон. Вартість батарейок та доставки включається в його первісну вартість.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, що сплачують постачальникам активів (оплата за сам мегафон) та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству/установі);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати на транспортування (оплата доставки), установку, монтаж, налагодження основних засобів;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою (витрати на придбання батарейок).

Приймальною комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника підприємства (організації), оформлюється приймання МНМА. Для обліку МНМА підприємство може розробити внутрішні документи, які виконуватимуть роль первинних. Для цього слід врахувати вимогу про наявність обов'язкових реквізитів: назви документа (форми), дати і місця складання, назви підприємства, від імені якого складено документ, змісту та обсягу господарської операції, одиниці виміру господарської операції, посад осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та особистого підпису або інших даних, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік).

Зі свого боку автор рекомендує використовувати форми документів, затверджені Наказом Мінфіну №352 «Про затвердження типових форм первинного обліку». Для введення в експлуатацію автор радить оформляти Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма №ОЗ-1), для списання активу з балансу — Акт списання основних засобів (форма №ОЗ-3) (також див. тут).

Для обліку МНМА використовується субрахунок 112, а нарахування амортизації відображається за кредитом субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів».

Амортизація МНМА може нараховуватися за рішенням організації:

1) у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50% його вартості, яка амортизується, та решту 50% вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

2) або в першому місяці використання об'єкта в розмірі 100% його вартості.

У випадку, якщо організація застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію», при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Списання МНМА здійснюється тоді, коли МНМА (мегафон) фактично стане непридатним для використання і фактично не буде використовуватися у діяльності організації. Це може статися і пізніше спливу запланованого строку використання мегафона (пізніше року, якщо мегафон фактично прослужить довше). Списання МНМА оформлюється Актом списання основних засобів (форма №ОЗ-3).

Схема бухгалтерських записів з використанням рахунків 8 класу може бути такою:

  • Дт 153 Кт 631 – варстість мегафона, батарейок та доставки;
  • Дт 112 Кт 153 – сформовано об’єкт МНМА – мегафон;
  • Дт 832 Кт 132 – нараховано амортизацію МНМА в розмірі 100%  вартості МНМА;
  • Дт 132 Кт 112 – списання мегафона при фактичному виведенні його з експлуатації.

У звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  сума нарахованої амортизації відображається в рядку 2.3 або 2.6 в залежності від того, для яких конкретно цілей використовується мегафон. Додатково читайте тут

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202539
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202517
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202517
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532