• Посилання скопійовано

Придбання та подальший облік МНМА у неприбуткової організації

Неприбуткова організація (профсоюз) для ведення статутної діяльності придбала мегафон. До вартості придбання входить мегафон, батарейки та доставка. Метод амортизації – 100% при введенні в експлуатацію. Як заповнити інвентарну картку? Коли слід списати мегафон? Як відобразити ці операції в бухобліку (8 клас рахунків) та у звіті неприбуткової організації?

В інвентарній картці зазначається лише сам мегафон. Вартість батарейок та доставки включається в його первісну вартість.

Відповідно до п. 8 П(С)БО 7 первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, що сплачують постачальникам активів (оплата за сам мегафон) та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству/установі);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати на транспортування (оплата доставки), установку, монтаж, налагодження основних засобів;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою (витрати на придбання батарейок).

Приймальною комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника підприємства (організації), оформлюється приймання МНМА. Для обліку МНМА підприємство може розробити внутрішні документи, які виконуватимуть роль первинних. Для цього слід врахувати вимогу про наявність обов'язкових реквізитів: назви документа (форми), дати і місця складання, назви підприємства, від імені якого складено документ, змісту та обсягу господарської операції, одиниці виміру господарської операції, посад осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та особистого підпису або інших даних, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік).

Зі свого боку автор рекомендує використовувати форми документів, затверджені Наказом Мінфіну №352 «Про затвердження типових форм первинного обліку». Для введення в експлуатацію автор радить оформляти Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма №ОЗ-1), для списання активу з балансу — Акт списання основних засобів (форма №ОЗ-3) (також див. тут).

Для обліку МНМА використовується субрахунок 112, а нарахування амортизації відображається за кредитом субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів».

Амортизація МНМА може нараховуватися за рішенням організації:

1) у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50% його вартості, яка амортизується, та решту 50% вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

2) або в першому місяці використання об'єкта в розмірі 100% його вартості.

У випадку, якщо організація застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію», при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Списання МНМА здійснюється тоді, коли МНМА (мегафон) фактично стане непридатним для використання і фактично не буде використовуватися у діяльності організації. Це може статися і пізніше спливу запланованого строку використання мегафона (пізніше року, якщо мегафон фактично прослужить довше). Списання МНМА оформлюється Актом списання основних засобів (форма №ОЗ-3).

Схема бухгалтерських записів з використанням рахунків 8 класу може бути такою:

  • Дт 153 Кт 631 – варстість мегафона, батарейок та доставки;
  • Дт 112 Кт 153 – сформовано об’єкт МНМА – мегафон;
  • Дт 832 Кт 132 – нараховано амортизацію МНМА в розмірі 100%  вартості МНМА;
  • Дт 132 Кт 112 – списання мегафона при фактичному виведенні його з експлуатації.

У звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  сума нарахованої амортизації відображається в рядку 2.3 або 2.6 в залежності від того, для яких конкретно цілей використовується мегафон. Додатково читайте тут

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202573
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025165
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250