• Посилання скопійовано

Лізинг обладнання: як відобразити в бухобліку?

Підприємство придбало ОЗ у нерезидента та після розмитнення продало таке обладнання майбутньому лізингонадавач (зворотний лізинг). Як в обліку відображається операція з отримання такого обладнання в фінлізинг у резидента України?

Відповідно до п. 5 П(С)БО 14, отримане у лізинг обладнання відображається за дебетом субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» та кредитом субрахунку 531 «Зобов'язання з фінансової оренди». Нарахування ПК з ПДВ відображається записом Дт 641/ПДВ Кт 531.

Фінансові витрати лізингоодержувача (винагорода лізингодавцю, відсотки за договором лізингу) відображають у сумі, яка відноситься до звітного періоду. У момент нарахування (лізингодавець виставляє акт) виникає поточне зобов'язання (кредит субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами») на суму лізингового платежу за відповідний період. Така сума відсотків за поточний період відноситься до витрат поточного періоду за дебетом субрахунку 952 «Інші фінансові витрати» (винагороди лізингодавцю, відсотків тощо).

Крім того, на кожну дату балансу частину довгострокової заборгованості, термін погашення якої припадає на наступні 12 місяців, переводять до складу поточної (Дт 531 Кт 611 «Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями в національній валюті»).

Погашення заборгованості у періоді її виникнення відображається записом Дт 685 Кт 311 з одночасним взаємозаліком записом Дт 531 Кт 685. Погашення заборгованості у наступних періодах (після визначення поточної заборгованості на субрахунку 611) відображається відповідно записом Дт 611 Кт 311.

Після введення обладнання в експлуатацію в обліку робиться запис Дт 104 Кт 152. Оскільки за умов запитання має місце операція із зворотного лізингу, то передача права власності на таке обладнання майбутньому лізингонадавачу відображається як його постачання:

  • Дт 361 К-т 712 – продаж ОЗ;
  • Дт 712 Кт 641/ПДВ – нараховано ПЗ з ПДВ;
  • Дт 943 К-т 286 – списано собівартість такого ОЗ на витрати.

Про оподаткування операції із зворотного лізингу ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202538
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202551
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025252
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556