• Посилання скопійовано

Працівник їхав за кордон для придбання та переведення ОЗ: як формується первісна вартість?

Директор підприємства відбув у відрядження закордон з метою доставки придбаного підприємством транспортного засобу до України. Чи збільшують первісну вартість придбаного ТЗ на добові, транспортні квитки, витрати на проживання в готелі, витрати на переправу ТЗ поромом, єдиний збір, сплачений на митниці, витрати на пальне? Чи потрібен для такої подорожі подорожній лист?

Згідно з п. 7 П(С)БО 7 придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства  за  первісною  вартістю.  Одиницею  обліку  основних засобів є об'єкт основних засобів.

Первісна  вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат (п. 8 П(С)БО 7):

  • суми, що сплачують постачальникам активів та  підрядникам  за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні  збори,  державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються  в  зв'язку  з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв'язку  з  придбанням  (створенням) основних     засобів     (якщо     вони     не     відшкодовуються підприємству);
  • витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
  • витрати  на  транспортування, установку, монтаж, налагодження основних  засобів;
  • інші  витрати,  безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів  до  стану,  у  якому  вони  придатні  для використання із запланованою метою.

Службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства)  (п.1 р.І Інструкції №59).

У даному випадку службове доручення полягало у транспортуванні придбаного ТЗ за кордоном. П(С)БО 7 не розділяє витрати на транспортування ОЗ – власними силами чи підрядними.

Тобто до первісної вартості придбаного ОЗ мають бути включені витрати на транспортування такого ОЗ незалежно від того, чи таке транспортування здійснював підрядник – перевізник чи працівник підприємства за дорученням керівника.

З огляду на вищесказане, вважаємо, що всі перераховані у запитанні витрати, які понесені у відрядженні для виконання службового доручення із доставки ТЗ є витратами на транспортування ОЗ, а тому мають включатися до первісної вартості такого ОЗ.

Теж саме стосується й витрат на пальне – тобто вони мають збільшити первісну вартість ОЗ, адже вони бути понесені також для доставки ТЗ, а не для «виробничих» поїздок ТЗ працівника.

При цьому вважаємо, що подорожній лист потрібен в будь-якому разі, адже на його підставі робиться запис: Дт 15 Кт 203. Тобто за допомогою цього документа можна зрозуміти скільки придбаного пального за кордоном використано саме на транспортування придбаного ТЗ й має бути включено у первісну вартість ОЗ. Більше того, не все пальне може бути використане для доставки ТЗ, а невикористаний залишок лишається у баку авто вже для «виробничих» поїздок оприбуткованого ОЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202532
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202516
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202517
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.20259
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202530