Згідно з п. 7 П(С)БО 7 придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.
Первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат (п. 8 П(С)БО 7):
- суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
- реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
- суми ввізного мита;
- суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству);
- витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
- витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження основних засобів;
- інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.
Службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства) (п.1 р.І Інструкції №59).
У даному випадку службове доручення полягало у транспортуванні придбаного ТЗ за кордоном. П(С)БО 7 не розділяє витрати на транспортування ОЗ – власними силами чи підрядними.
Тобто до первісної вартості придбаного ОЗ мають бути включені витрати на транспортування такого ОЗ незалежно від того, чи таке транспортування здійснював підрядник – перевізник чи працівник підприємства за дорученням керівника.
З огляду на вищесказане, вважаємо, що всі перераховані у запитанні витрати, які понесені у відрядженні для виконання службового доручення із доставки ТЗ є витратами на транспортування ОЗ, а тому мають включатися до первісної вартості такого ОЗ.
Теж саме стосується й витрат на пальне – тобто вони мають збільшити первісну вартість ОЗ, адже вони бути понесені також для доставки ТЗ, а не для «виробничих» поїздок ТЗ працівника.
При цьому вважаємо, що подорожній лист потрібен в будь-якому разі, адже на його підставі робиться запис: Дт 15 Кт 203. Тобто за допомогою цього документа можна зрозуміти скільки придбаного пального за кордоном використано саме на транспортування придбаного ТЗ й має бути включено у первісну вартість ОЗ. Більше того, не все пальне може бути використане для доставки ТЗ, а невикористаний залишок лишається у баку авто вже для «виробничих» поїздок оприбуткованого ОЗ.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись