• Посилання скопійовано

Придбали заздалегідь авіаквитки: як облікувати?

Підприємство придбаває авіаквитки заздалегідь. Туристична агенція надає акти виконаних робіт за бронювання. Як правильно обліковувати такі операції? Коли у підприємства виникають витрати?

Згідно з пп. 5 – 7 П(С)БО 16, витрати відображаються в бухобліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо  пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

При цьому, вважати, що придбані квитки вже є витратами підприємства не можна, оскільки вони фактично є ще не використаними. Наприклад, працівник може ними не скористатися, запізнитися на літак, відряження може бути скасовано тощо. Таким чином, безпосередньо на витрати вартість квитків потрапить лише після їх використання (зокрема, тоді, коли працівник відзвітує про їх використання шляхом подання авансового звіту).

Наприклад, якщо квитки придбано у грудні, а фактично використано у січні, то їх вартість потрапить до витрат у січні.

Щодо бухгалтерського обліку, то тут є два варіанти:

  • або на субрахунку 331 «Грошові документи в національній валюті» з відображенням його «видачі» працівнику перед відрядженням записом Дт 3721 Кт 331 та після використання у складі витрат Дт 92 Кт 3721 (такий підхід ми розглядали тут);
  • або на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів» із списанням на витрати після використання.

На нашу думку, застосовувати рахунок 331 доречно у разі наявності таких квитків у паперовій формі і видачі працівнику. А коли мова йде про бронювання авіаквитків і на які отримано акт виконаних робіт вважаємо, що доречніше застосовувати рахунок 39.

***

Читайте також: Як обліковувати придбані заздалегідь проїзні квитки? 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025111
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 162
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025498