• Посилання скопійовано

Списання повністю замортизованої вартості поліпшень орендованого приміщення

Підприємство в 2008 р. провело ремонт орендованого приміщення (частину вартості віднесено на витрати, а частину - до складу основних фондів). Наразі вартість поліпшення повністю замортизовано. Чи можна списати вартість таких поліпшень?

Списання основних фондів

Згідно з  п. 41 Методрекомендацій №561 постійно діюча комісія на підприємстві визначає, чи підлягає об’єкт ОЗ ліквідації (списанню).

Зокрема, комісія виконує такі функції:

  • безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлення причини невідповідності критеріям активу;
  • виявлення осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття ОЗ з експлуатації, унесення пропозицій щодо їх відповідальності;
  • визначення стану об’єкта та можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, які можуть бути отримані під час демонтажу, розбирання (ліквідації) ОЗ, установлення їх кількості та вартості;
    оформлення актів на списання ОЗ.

Відповідно до п. 1 Наказу №352, для оформлення вибуття ОЗ у разі їх списання застосовується Акт на списання основних засобів за формою №ОЗ-3.
Таким чином, підприємство має право списати вартість такого ремонту, на підставі наказу керівника про списання, та акту списання, що складено на основі висновку постійно діючої на підприємстві комісії.


Наслідки з ПДВ

Згідно з пп. 189.9 ПКУ у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Звичайною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору. Якщо не доведене зворотнє, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін.

Зважаючи на те, що компенсація від орендодавця не передбачена, а також те, що попередній ремонт було повністю зношено і замінено (тобто фактично виділити його і отримати вигоди не можна), база оподаткування для нарахування ПЗ з ПДВ буде відсутня (тобто дорівнювати нулю як і балансова вартість). Отже, ПЗ з ПДВ не виникають.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024289
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453