• Посилання скопійовано

Списання повністю замортизованої вартості поліпшень орендованого приміщення

Підприємство в 2008 р. провело ремонт орендованого приміщення (частину вартості віднесено на витрати, а частину - до складу основних фондів). Наразі вартість поліпшення повністю замортизовано. Чи можна списати вартість таких поліпшень?

Списання основних фондів

Згідно з  п. 41 Методрекомендацій №561 постійно діюча комісія на підприємстві визначає, чи підлягає об’єкт ОЗ ліквідації (списанню).

Зокрема, комісія виконує такі функції:

  • безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлення причини невідповідності критеріям активу;
  • виявлення осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття ОЗ з експлуатації, унесення пропозицій щодо їх відповідальності;
  • визначення стану об’єкта та можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, які можуть бути отримані під час демонтажу, розбирання (ліквідації) ОЗ, установлення їх кількості та вартості;
    оформлення актів на списання ОЗ.

Відповідно до п. 1 Наказу №352, для оформлення вибуття ОЗ у разі їх списання застосовується Акт на списання основних засобів за формою №ОЗ-3.
Таким чином, підприємство має право списати вартість такого ремонту, на підставі наказу керівника про списання, та акту списання, що складено на основі висновку постійно діючої на підприємстві комісії.


Наслідки з ПДВ

Згідно з пп. 189.9 ПКУ у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Звичайною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору. Якщо не доведене зворотнє, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін.

Зважаючи на те, що компенсація від орендодавця не передбачена, а також те, що попередній ремонт було повністю зношено і замінено (тобто фактично виділити його і отримати вигоди не можна), база оподаткування для нарахування ПЗ з ПДВ буде відсутня (тобто дорівнювати нулю як і балансова вартість). Отже, ПЗ з ПДВ не виникають.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025117
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 397
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025535