• Посилання скопійовано

Списання повністю замортизованої вартості поліпшень орендованого приміщення

Підприємство в 2008 р. провело ремонт орендованого приміщення (частину вартості віднесено на витрати, а частину - до складу основних фондів). Наразі вартість поліпшення повністю замортизовано. Чи можна списати вартість таких поліпшень?

Списання основних фондів

Згідно з  п. 41 Методрекомендацій №561 постійно діюча комісія на підприємстві визначає, чи підлягає об’єкт ОЗ ліквідації (списанню).

Зокрема, комісія виконує такі функції:

  • безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлення причини невідповідності критеріям активу;
  • виявлення осіб, з вини яких відбулося передчасне вибуття ОЗ з експлуатації, унесення пропозицій щодо їх відповідальності;
  • визначення стану об’єкта та можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, які можуть бути отримані під час демонтажу, розбирання (ліквідації) ОЗ, установлення їх кількості та вартості;
    оформлення актів на списання ОЗ.

Відповідно до п. 1 Наказу №352, для оформлення вибуття ОЗ у разі їх списання застосовується Акт на списання основних засобів за формою №ОЗ-3.
Таким чином, підприємство має право списати вартість такого ремонту, на підставі наказу керівника про списання, та акту списання, що складено на основі висновку постійно діючої на підприємстві комісії.


Наслідки з ПДВ

Згідно з пп. 189.9 ПКУ у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Звичайною вважається ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору. Якщо не доведене зворотнє, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню справедливих ринкових цін.

Зважаючи на те, що компенсація від орендодавця не передбачена, а також те, що попередній ремонт було повністю зношено і замінено (тобто фактично виділити його і отримати вигоди не можна), база оподаткування для нарахування ПЗ з ПДВ буде відсутня (тобто дорівнювати нулю як і балансова вартість). Отже, ПЗ з ПДВ не виникають.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025143
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 266
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025418
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025131
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025180