• Посилання скопійовано

Як списати облікові залишки за рахунками з ПДВ при анулюванні платника ПДВ?

Підприємство-платник ПДВ має залишки за дебетом рахунку 6431 та кредитом 6412, кредитом рахунку 6441. Рішенням ДФС скасовано статус платника ПДВ. Що відбуватиметься із цими залишками сум ПДВ?

Перш ніж списувати залишки, слід проаналізувати чому вони з’явилися. Так, кредит 6412 означає, що підприємство має сплатити визначене грошове зобов’язання з ПДВ.

Можливо підприємство має востаннє сплатити ПЗ з ПДВ за поданою декларацією з ПДВ. Тоді цей залишок буде списано проведенням Дт 6412 Кт 315 (сплата ПДВ з електронного рахунку в Держказначействі).

Якщо ж сума більша, то слід шукати причину – можливо десь закралася помилка. Її слід виправити. Для цього слід використовувати П(С)БО 6.

Якщо помилка стосуватиметься поточного звітного періоду, то слід відсторнувати визнане помилково ПЗ з  Дт 70, 71,74, 949 Кт 6412 червоне сторно.

Якщо ж минулого – то слід задіяти рахунок 44 - Дт 6412 Кт 44.

Що стосується залишків за Дт 6431, то зазначимо, що на цьому субрахунку збирається ПДВ при попередній оплаті за товари (послуги). На дату першої події - передоплати виникає проведення: Дт 643 Кт 641. Це передбачено п. 1.2 Інструкції №141. Коли ж відбувається друга подія - відвантаження товару (послуги) до покупця, то Дт 643 закривається: Дт 702 (703) Кт 643. Це проведення буде зроблено і після анулювання реєстрації платником ПДВ, оскільки перша подія за операцією з реалізації такого товару припадала на період, коли продавець ще був платником ПДВ. Тож, він зменшує дохід від такої реалізації на суму визнаного ПЗ з ПДВ.

Втім залишки за Дт 643 можуть виникнути і помилково, якщо замість вказаного проведення було зроблено таке: Дт 702 (703) Кт 641. У такому разі бухгалтерською довідкою можна відкоригувати: Дт 70 (71,  74) Кт 641 червоне сторно та (мінус) та Дт 70 (71, 74) Кт 643 звичайний запис (плюс). Якщо йтиметься про помилку минулого року, то замість сьомого класу рахунків (доходу) в цих проведеннях слід застосовувати рахунок 44.

Тепер, що стосується залишку за Кт 6441. Про цей субрахунок ми писали тут. Він застосовується у разі сплати авансів постачальникам – платникам ПДВ. Звісно, якщо на момент здійснення авансу підприємство-покупець теж ще є платником ПДВ.

При оплаті авансу постачальнику, має формуватися проведення: Дт 6442-Кт 6441, а коли СГ отримує ПН - таке проведення: Дт  6415 Кт 6442. При настанні другої події -  постачанні товару 6441 має закривається так: Дт 6441 Кт 631.

Залишок за Кт 6441 міг виникнути, якщо не було зроблено проведення Дт 6441 Кт 631 або проведення було таким: Дт 6415 Кт 631, тобто за Дт 6415 - сума задвоїлась, а за Кт 6441 завис залишок.

Тобто, в першому випадку слід перевірити, чи усі проведення Дт 6441 Кт 631  при отриманні товарів від постачальників були зроблені.

У другому ж випадку слід відсторнувати  проведення Дт 6415-Кт 631 - червоне сторно (мінус) і додати проведення Дт 6441 Кт 631 на ту ж суму (плюс), якщо товари від постачальників вже було отримано.

Такі виправлення будуть однаковими, у якому б році не виникла помилка (оскільки ані доходів, ані витрат вони не коригують і на прибуток(збиток) підприємства не впливають.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442