• Посилання скопійовано

Проїзні картки для працівників: як обліковувати та які наслідки в оподаткуванні?

Комунальне підприємство щомісяця придбаває проїзні картки (трамвай-тролейбус) для виконання працівниками їх трудових обов’язків. Як обліковувати такі картки? Чи оподатковується їх вартість ПДФО, ВЗ та ЄСВ?

Облік

Згідно з Інструкцією №291 На рахунку 33 "Інші кошти" ведеться узагальнення інформації про наявність і рух грошових документів (у національній та іноземній валюті), які знаходяться в касі установи (поштових марок, сплачених проїзних документів, сплачених путівок до санаторіїв, пансіонатів, будинків відпочинку, коштів, що містяться в акредитивах, у чекових книжках та в інших грошових документах тощо), та про кошти в дорозі.

Зокрема, на субрахунку 331 "Грошові документи в національній валюті" обліковуються грошові документи установи в національній валюті.

Отже, оприбуткування проїзних карток здійснюється на субрахунок 331. Передача такого проїзного в бухобліку може оформлюватися як за рахунок, наприклад, аналітичного рахунку 331/Проїзні документи видані або на рахунку 3721. Після закінчення терміну використання проїзного квитка його вартість списується на відповідний рахунок витрат в залежності від характеру виконуваної роботи працівником (наприклад, на рахунки 92, 93, 94).

 

Оподаткування ПДФО та ВЗ

Відповідно до пп. «а» пп. 164.2.17 ПКУ до оподатковуваного доходу платника податків включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості використання об'єктів матеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування.

Проте це не стосується випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.

Окрім цього, і самі податківці зазначали, що якщо специфіка роботи підприємства вимагає для виконання службових обов’язків переміщення працівників від одного об’єкта до іншого й умовами трудового або колективного договору передбачено, що юридична особа за власний рахунок купує проїзні квитки на проїзд у міському пасажирському транспортні, які персонально не розподіляються між працівниками, а видаються  їм за необхідності для виконання виробничих завдань (у зв’язку зі специфікою роботи), то за дотримання вищезазначених умов вартість таких проїзних квитків не буде оподатковуватися ПДФО (а відповідно, і військовим збором).

 

ЄСВ

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону про ЄСВ, роботодавці нараховують єдиний внесок, зокрема, на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну й додаткову заробітну плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону «Про оплату праці».

Водночас, відповідно до п. 6 розділу ІІ Порядку №1170 до виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується ЄСВ, належить вартість придбаних роботодавцем проїзних квитків, що персонально не розподіляються між працівниками, а видаються їм у разі потреби для виконання виробничих завдань (у зв'язку із специфікою роботи).

Таким чином, вартість таких проїзних не є об’єктом нарахування ЄСВ.

 

Документальне оформлення

При цьому, звертаємо увагу, що в даному випадку необхідно подбати про документальне оформлення видачі та використання таких проїзних карток. Зокрема, необхідно:

  • видати наказ, у якому зазначити мету надання таких проїзних (на виробничі цілі), а також перелік осіб, яким такі картки повинні бути видані;
  • скласти відомість про видачу проїзних карток відповідному переліку працівників.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та оподаткування списання заборгованості нерезиденту за поставку бракованого товару
    ТОВ відвантажило товар нерезиденту. Нерезидент виявив брак та написав лист-претензію щодо якості товару. За бракований товар оплати не буде. ТОВ погоджується з умовами претензії. Як правильно оформити дану операцію в обліку?
    10.09.202535
  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025559
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202528
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202520
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.20251 044