• Посилання скопійовано

Придбання та надання в оренду моторного катера: як облікувати?

Підприємство, платник податку на прибуток та ПДВ, придбаває моторний катер для його подальшого надання в оренду. Який бухгалтерський облік та податкові наслідки такої операції?

Бухоблік моторного катеру

Відповідно до Інструкції №291 придбання або виготовлення власними силами матеріальних активів – основних засобів ведеться на рахунку бухгалтерського обліку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Таким чином, придбання катеру в бухобліку відображається записом: Дт 152 Кт 631.

Після цього, такий катер необхідно ввести в експлуатацію як основний засіб. Для цього складається акт введення в експлуатацію на підставі наказу або розпорядження керівника. В обліку введення в експлуатацію транспортного засобу відображається записом Дт 105 Кт 152. Зверніть увагу, що до вартості також потрапляють витрати на доведення його до такого стану, у якому катер може використовуватися за своїм призначенням (в даному випадку надання в оренду).

З місяця наступного за місяцем введення в експлуатацію підприємство нараховує амортизацію згідно з порядком, викладеним у п. 22- 30 П(С)БО 7. Суми нарахованої амортизації включаються до витрат підприємства бухгалтерським записом Дт 91 Кт 131 (оскільки такий катер надається в оренду, то його амортизація потрапить до собівартості послуг з оренди).

 

Облік операцій з надання катеру в оренду

Відповідно до п. 10 П(С)БО 15  дохід, пов'язаний з наданням послуг, визнається, виходячи зі ступеня завершеності операції з надання послуг на дату балансу, якщо може бути достовірно оцінений результат цієї операції.

Результат операції з надання послуг може бути достовірно оцінений за наявності всіх наведених нижче умов:

  • можливості достовірної оцінки доходу;
  • імовірності надходження економічних вигід від надання послуг;
  • можливості достовірної  оцінки  ступеня  завершеності надання послуг на дату балансу;
  • можливості достовірної оцінки витрат,  здійснених для надання послуг та необхідних для їх завершення.

Отже, доходи від продажу послуг з надання персоналу у бухобліку виконавця виникають на дату підписання акту наданих послуг та відображаються згідно з Інструкцією №291 за кредитом субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг».

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(с)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

В першу чергу зазначимо, що податкові різниці, що викладено у Розділі ІІІ ПКУ, не застосовують ті платники податку дохід яких за останній звітний рік не перевищив 20 млн грн і які прийняли рішення про незастосування податкових різниць.

Зважаючи на те, що ПКУ не передбачено податкових різниць за виконаними послугами з надання ОЗ в оренду, такі доходу враховуються лише за правилами бухобліку як було зазначено вище.

При цьому, податкові різниці виникають щодо нарахованої амортизації основних засобів, зокрема, моторного катера:

  • фінансовий результат до оподаткування збільшується (п. 138.1 ПКУ) на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;
  • Фінансовий результат до оподаткування зменшується (п. 138.2 ПКУ) на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ.

 

ПДВ

Згідно з пп. «б» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Своєю чергою, за пп. «ґ» п. 186.3 ПКУ місцем постачання послуг з надання в оренду (лізинг) рухомого майна вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Отже, у разі надання послуг з оренди катера резидентам така операція оподатковується ПДВ за звичайною ставкою 20%.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.20249
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202457
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202430
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202440
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442