• Посилання скопійовано

Приймання готівки агентом комерційного банку: особливості бухобліку

Які особливості бухобліку операції із приймання готівки в гривнях для подальшого її переказу комерційними агентами банків - юрособами, які уклали агентські договори з банками?

Що стосується діяльності комерційних агентів банків, то комерційний агент банку надає послуги з приймання готівки для подальшого її переказу від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок банку, який він представляє.

НБУ на своєму сайті зазначав, що з 22.11.2017 року для операцій з приймання готівки для подальшого її переказу комерційними агентами банків останні обов’язково мають відкрити в банку окремий рахунок/рахунки та забезпечити зарахування на нього готівки в гривнях, прийнятої ними для подальшого її переказу.

У 2017 році для забезпечення відображення у бухобліку операцій, що здійснюються комерційними агентами банків в Україні, з  приймання коштів для подальшого їх переказу за призначенням, як цього вимагають норми Постанови №116, НБУ вніс відповідні зміни до Плану рахунків №280.

Відповідно до постанови НБУ №117:

  • групу рахунків 260 «Кошти на вимогу суб’єктів господарювання» доповнено новим рахунком «2606 П - Кошти на вимогу суб’єктів господарювання, що прийняті для подальшого переказу»;
  • групу рахунків 265 «Кошти небанківських фінансових установ» доповнено новим рахунком «2654 П - Кошти на вимогу небанківських фінансових установ, що прийняті для подальшого переказу».

Ці рахунки призначені для обліку коштів на вимогу суб’єктів господарювання/небанківських фінансових установ, що прийняті для подальшого переказу.

За кредитом рахунку проводяться суми надходжень коштів, прийнятих для подальшого переказу за призначенням. За дебетом рахунку проводяться суми коштів, що перераховані за призначенням.

Звертаємо увагу, що План рахунків, який затверджений постановою НБУ №280, про який мова йде вище, не діє з 25.12.2017 року. Втім, рахунки 2606 та 2654 також наразі зазначені в новому Плані рахунків бухобліку банків України, затвердженому вже Постановою НБУ №89. Принципи обліку коштів на цих рахунках залишаються такими ж.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0335
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554