• Посилання скопійовано

Приймання готівки агентом комерційного банку: особливості бухобліку

Які особливості бухобліку операції із приймання готівки в гривнях для подальшого її переказу комерційними агентами банків - юрособами, які уклали агентські договори з банками?

Що стосується діяльності комерційних агентів банків, то комерційний агент банку надає послуги з приймання готівки для подальшого її переказу від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок банку, який він представляє.

НБУ на своєму сайті зазначав, що з 22.11.2017 року для операцій з приймання готівки для подальшого її переказу комерційними агентами банків останні обов’язково мають відкрити в банку окремий рахунок/рахунки та забезпечити зарахування на нього готівки в гривнях, прийнятої ними для подальшого її переказу.

У 2017 році для забезпечення відображення у бухобліку операцій, що здійснюються комерційними агентами банків в Україні, з  приймання коштів для подальшого їх переказу за призначенням, як цього вимагають норми Постанови №116, НБУ вніс відповідні зміни до Плану рахунків №280.

Відповідно до постанови НБУ №117:

  • групу рахунків 260 «Кошти на вимогу суб’єктів господарювання» доповнено новим рахунком «2606 П - Кошти на вимогу суб’єктів господарювання, що прийняті для подальшого переказу»;
  • групу рахунків 265 «Кошти небанківських фінансових установ» доповнено новим рахунком «2654 П - Кошти на вимогу небанківських фінансових установ, що прийняті для подальшого переказу».

Ці рахунки призначені для обліку коштів на вимогу суб’єктів господарювання/небанківських фінансових установ, що прийняті для подальшого переказу.

За кредитом рахунку проводяться суми надходжень коштів, прийнятих для подальшого переказу за призначенням. За дебетом рахунку проводяться суми коштів, що перераховані за призначенням.

Звертаємо увагу, що План рахунків, який затверджений постановою НБУ №280, про який мова йде вище, не діє з 25.12.2017 року. Втім, рахунки 2606 та 2654 також наразі зазначені в новому Плані рахунків бухобліку банків України, затвердженому вже Постановою НБУ №89. Принципи обліку коштів на цих рахунках залишаються такими ж.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік пошкодженого імпортного товару: ПДВ та податок на прибуток
    Підприємство отримало імпортний товар, пошкоджений під час транспортування (намокання). На 31.07.2025 р. пред'явлено претензію перевізнику на 107 тис. грн. На 07.10.2025 р. отримано страхове відшкодування 48 тис. грн. Товар обліковується на складі, планується його відновлення та подальший продаж. Що з податком на прибуток та ПДВ (податковий кредит, податкові зобов'язання, ПН) при частковому відновленні та продажу товару? Які наслідки некоригування ПК та нереєстрації ПН у разі неможливості відновлення? Яке відображення претензії та відшкодування у бухобліку?
    Сьогодні 17:486
  • Безоплатно отримані ОЗ: що в бухобліку?
    Підприємством були безоплатно отримані ОЗ. Під час використання ці ОЗ ремонтувались, витрати на ремонт відносились на їх балансову вартість. Тепер такі ОЗ списуються. Як відобразити цю операцію в бухгалтерському обліку?
    Сьогодні 15:0528
  • Списання майна комунального підприємства, розташованого в зоні бойових дій
    Який порядок списання з балансу комунального підприємства майна, яке знищено, пошкоджено або стало непридатними для використання внаслідок активних бойових дій та знаходиться на території, де ці дії тривають чи відбувалися?
    Сьогодні 14:529
  • Часткова оплаті за ТМЦ: облік доходу та ПДВ "єдинника" ІІІ групи
    ФОП, платник єдиного податку ІІІ групи та ПДВ, здійснив реалізацію ТМЦ. На повну суму продажу складено та зареєстровано податкову накладну. Отримано лише часткову оплату (10%), яку ФОП відобразив у доходах. Оскільки покупець не планує сплачувати залишок, то як бути з відображенням доходу?
    Сьогодні 11:1318
  • Витрати на сертифікацію системи менеджменту: як облікувати?
    На який рахунок бухобліку слід віднести витрати, пов'язані з отриманням сертифікату на систему менеджменту якості (наприклад, ISO), з метою коректного відображення у фінзвітності підприємства?
    Сьогодні 09:0628