• Посилання скопійовано

Якщо працівник захворів у відрядженні...

Що слід зробити, які документи оформити, якщо працівник захворів у відрядженні? Чи можна виплатити добові за дні перебування у лікарні та чи дозволено цю суму віднести до податкових витрат? Як у такому разі продовжити відрядження?

Згідно зі ст. 121 КЗпП, за час службової поїздки працівникові компенсують витрати на проживання, проїзд та добові. Крім того, за працівником зберігається місце роботи, а оплачують працю за дні відрядження у розмірі окладу, але не менше середнього заробітку.

Чи будуть вважатись дні, коли працівник хворів, днями службового відрядження? ПКУ та КЗпП не дають відповіді на це запитання. У цьому випадку можна скористатися Інструкцією №59.


У п. 9 та 10 р. II та п. 4 р. III Інструкції №59, зокрема, зазначається, що у разі тимчасової непрацездатності відрядженого працівника йому на загальних підставах відшкодовуються витрати на найм житлового приміщення (крім випадків, коли відряджений працівник перебуває на стаціонарному лікуванні). При цьому за дні хвороби працівнику виплачують добові до моменту, коли він одужає або ж повернеться до місця свого постійного проживання. Щоправда, на виплату таких добових встановлено обмеження — не більше двох місяців. Хвороба працівника має бути засвідчена листком непрацездатності. За період хвороби працівникові на загальних підставах виплачується допомога з тимчасової непрацездатності. Тож виходить, що за дні хвороби працівник цілком законно отримає лікарняні (виплачувати йому додатково заробіток за дні відрядження у межах окладу (але не менше середнього заробітку) не потрібно).

Пам'ятайте, що після повернення працівника з закордонного відрядження, під час якого він хворів, закордонний документ про тимчасову непрацездатність треба обміняти у лікувальних закладах за місцем проживання чи роботи на листок непрацездатності встановленого в Україні зразка. Обмін проводять на підставі перекладених українською мовою та нотаріально засвідчених документів, що підтверджують тимчасову втрату працездатності за кордоном (абз. 2 п. 4 р. III Інструкції №59).

Згідно з п. 10 р. II та п. 4 р. III Інструкції №59, для продовження терміну відрядження директор повинен видати відповідний наказ. Такий наказ оформлюється вже після прибуття підлеглого працівника на робоче місце. Відразу після повернення на підприємство працівник подає керівникові доповідну записку (довільної форми), в якій викладає причини затримки у службовій поїздці понад установлений наказом про відрядження термін. Саме на підставі цього документа керівник має право видати наказ про продовження відрядження (див. зразок).

Зразок

Увага! Пам'ятайте, що за час затримки у відрядженні без поважних причин (тобто без наказу керівництва і документів, які підтверджують поважні причини такої затримки) працівникові не виплачують зарплату (або середній заробіток), не виплачують добові та не відшкодовують витрати на найм житлового приміщення, на проїзд та інші витрати (п. 10 р. II та п. 4 р. III Інструкції №59).

Рекомендуємо видати наказ про продовження службової поїздки до отримання від працівника авансового звіту або того самого дня. Якщо вчинити по-іншому, то працівник на момент подання авансового звіту не матиме права на добові та компенсацію витрат на проживання та проїзд за дні перевищення відрядження згідно з першим наказом про відрядження. А ось уже коли буде видано наказ про продовження відрядження, усі виплати за додаткові дні поїздки будуть цілком правомірними, бо в такому випадку затрати компенсуватимуть саме за дні відрядження.

Відповідно до нового наказу керівника підприємства, складеного працівником звіту про відрядження, за надання ним усіх підтверджуючих документів, підприємство матиме право на податкові витрати згідно з пп. 140.1.7 ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024289
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453