• Посилання скопійовано

Аутстаффінг: облік в замовника-орендаря працівників

Аутстаффінгова компанія надає працівників СГ. СГ оплачує послуги компанії та оплачує зарплату отриманих працівників за їх відомістю. У СГ немає підписаних трудових договорів, але є акти виконаних послуг. Працівників у звітності не відображено. Крім трудових договорів, яку документацію слід вести? У яких звітах відображати та з якими кодами?

Аутстаффінг (англ. out – «поза» + англ. Staff – «штат») передбачає надання підприємством-провайдером в розпорядження підприємства-замовника персоналу для виконання певних робіт, тобто по суті аутстафінг — це надання виконавцем-орендодавцем в оренду своїх працівників певної кваліфікації, які потребує замовник – орендар.

На даний час питання надання персоналу іншому підприємству для виконання певних робіт на законодавчому рівні достатньо не врегульовано.

З набранням чинності Закону "Про зайнятість населення" діяльність суб'єктів господарювання, які надають працівників для подальшого виконання ними робіт в Україні в іншого роботодавця (іншими словами, надають послуги з надання персоналу), регламентується ст. 39 цього Закону.

Так, суб'єкти господарювання - роботодавці, які наймають працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця, направляють працівників за умови, що це передбачено колективним договором такого роботодавця, та за наявності згоди первинної профспілкової організації.

Суб'єкту господарювання заборонено направляти своїх працівників на роботу до іншого роботодавця, у якого:

  • протягом року скорочувалася чисельність (штат) працівників;
  • не дотримано норматив чисельності працівників основних професій, задіяних у технологічних процесах основного виробництва;
  • залучаються працівники для виконання робіт у шкідливих, небезпечних і важких умовах праці, а також робіт за основними професіями технологічного процесу основного виробництва.

Договір аутстаффінгу є договором про надання послуг. В силу цього в договорі повинні бути зазначені, зокрема, самі послуги, які повинен надавати виконавець-орендодавець силами свого працівника. Згідно з договором про надання персоналу підприємство, що надає послуги аутстаффінгу, тобто виконавець-орендодавець, зобов'язується за плату надати замовнику-орендарю працівників певної професії і кваліфікації для використання їх праці у його виробничому процесі.

Одночасно між виконавцем-орендодавцем і працівником має бути укладений трудовий договір, в якому виконавець-орендодавець виступає як роботодавець. При цьому працівник згідно з трудовим договором повинен за вказівкою виконавця-орендодавця (свого роботодавця) виконувати трудову функцію в іншого суб'єкта господарювання – замовника-орендаря.

Функції роботодавця, як ми вказали, виконує виконавець-орендодавець, а тому саме він має виплачувати зарплату таким працівникам, утримувати з їх доходу та сплачувати податки (ПДФО, ВЗ), нараховувати та сплачувати ЄСВ, складати й подавати звітність (Звіт з ЄСВ, ф. №1ДФ) тощо.

Між замовником-орендарем та працівником жодних трудових чи будь-яких інших відносин не оформлюється, оскільки фактичним роботодавцем для працівника є виконавець-орендар. Виконання договору про надання персоналу підтверджується актами, в яких фіксуються факт надання замовнику працівників і відпрацьований ними за звітний період робочий час.

Замовник-орендар не має укладати трудові договори, виплачувати зарплату, та взагалі відображати взаємовідносини із отриманими в оренду працівниками у звітності. В іншому випадку перевіряючі зможуть говорити про неоформлення найманого працівника.

Детально про ризики цього та поради як уникнути непорозумінь із працівниками Держпраці ми писали тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Запасні частини для комп'ютера: як відобразити в обліку?
    Який бухгалтерський облік та порядок списання придбаних запасних частин (фільтри, блоки живлення), призначених для ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки підприємства?
    31.10.202520
  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    31.10.202511
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    31.10.202535
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    31.10.202553
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    31.10.2025318