• Посилання скопійовано

Ремонт доріг за рахунок підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство виконало капітальний ремонт дороги, яка належить місту. Місцева влада відмовляється приймати ремонт на баланс. Як обліковувати понесені витрати? Які податкові наслідки?

Бухоблік

Оскільки дорога, яка була відремонтована підприємством, не знаходиться у власності цього підприємства (а також не є орендованою ним), то вважаємо, що капіталізацію понесених витрат проводити не доречно. Такі суми відносяться до витрат підприємства.

Облік витрат, що виникають в процесі діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані з виробництвом або реалізацією основної продукції (товарів) та послуг, ведеться на рахунку 97 "Інші витрати". У випадку, якщо ремонт дороги здійснюється власними силами та власними матеріалами, то відповідно виникає таке бухгалтерське проведення: Дт 977 Кт 20, 28, 22, 661 (рахунки обліку матеріалів та заробітної плати). У такому випадку списання матеріалів засвідчується відповідним актом списання. 

А в разі, якщо підприємство здійсню виключно сплату за такий ремонт дороги, то розрахунки з таким виконавцем закриваються бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631 Кт 311;
  • Дт 977 Кт 631.

Оскільки суми відносяться до витрат підприємства, а не капіталізуються, то амортизація не нараховується.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, податкових різниць щодо «негосподарських» витрат в податковому обліку не передбачено.

Таким чином, такі витрати враховуються при розрахунку фінрезультату до оподаткування без коригувань.

 

ПДВ

Якщо при оплаті матеріалів, послуг, робіт, які будуть використовуватися при такому ремонті дороги, підприємство оплатить ПДВ у складі їх ціни, то можливі два варіанти:

  • Якщо підприємство - неплатник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до вартості таких матеріалів, послуг, робіт, а отже, в остаточному проведенні спише за дебетом субрахунку 977;
  • Якщо підприємство - платник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до ПК (Дт 641 Кт 631). Але водночас визнає ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ (Дт 977 Кт 641). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202537
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202529
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220