• Посилання скопійовано

Ремонт доріг за рахунок підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство виконало капітальний ремонт дороги, яка належить місту. Місцева влада відмовляється приймати ремонт на баланс. Як обліковувати понесені витрати? Які податкові наслідки?

Бухоблік

Оскільки дорога, яка була відремонтована підприємством, не знаходиться у власності цього підприємства (а також не є орендованою ним), то вважаємо, що капіталізацію понесених витрат проводити не доречно. Такі суми відносяться до витрат підприємства.

Облік витрат, що виникають в процесі діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані з виробництвом або реалізацією основної продукції (товарів) та послуг, ведеться на рахунку 97 "Інші витрати". У випадку, якщо ремонт дороги здійснюється власними силами та власними матеріалами, то відповідно виникає таке бухгалтерське проведення: Дт 977 Кт 20, 28, 22, 661 (рахунки обліку матеріалів та заробітної плати). У такому випадку списання матеріалів засвідчується відповідним актом списання. 

А в разі, якщо підприємство здійсню виключно сплату за такий ремонт дороги, то розрахунки з таким виконавцем закриваються бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631 Кт 311;
  • Дт 977 Кт 631.

Оскільки суми відносяться до витрат підприємства, а не капіталізуються, то амортизація не нараховується.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, податкових різниць щодо «негосподарських» витрат в податковому обліку не передбачено.

Таким чином, такі витрати враховуються при розрахунку фінрезультату до оподаткування без коригувань.

 

ПДВ

Якщо при оплаті матеріалів, послуг, робіт, які будуть використовуватися при такому ремонті дороги, підприємство оплатить ПДВ у складі їх ціни, то можливі два варіанти:

  • Якщо підприємство - неплатник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до вартості таких матеріалів, послуг, робіт, а отже, в остаточному проведенні спише за дебетом субрахунку 977;
  • Якщо підприємство - платник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до ПК (Дт 641 Кт 631). Але водночас визнає ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ (Дт 977 Кт 641). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    Сьогодні 18:506
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    Сьогодні 15:4020
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    Сьогодні 13:5347
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    Сьогодні 09:23285
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    Сьогодні 09:2244