• Посилання скопійовано

Ремонт доріг за рахунок підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство виконало капітальний ремонт дороги, яка належить місту. Місцева влада відмовляється приймати ремонт на баланс. Як обліковувати понесені витрати? Які податкові наслідки?

Бухоблік

Оскільки дорога, яка була відремонтована підприємством, не знаходиться у власності цього підприємства (а також не є орендованою ним), то вважаємо, що капіталізацію понесених витрат проводити не доречно. Такі суми відносяться до витрат підприємства.

Облік витрат, що виникають в процесі діяльності (крім фінансових витрат), але не пов'язані з виробництвом або реалізацією основної продукції (товарів) та послуг, ведеться на рахунку 97 "Інші витрати". У випадку, якщо ремонт дороги здійснюється власними силами та власними матеріалами, то відповідно виникає таке бухгалтерське проведення: Дт 977 Кт 20, 28, 22, 661 (рахунки обліку матеріалів та заробітної плати). У такому випадку списання матеріалів засвідчується відповідним актом списання. 

А в разі, якщо підприємство здійсню виключно сплату за такий ремонт дороги, то розрахунки з таким виконавцем закриваються бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631 Кт 311;
  • Дт 977 Кт 631.

Оскільки суми відносяться до витрат підприємства, а не капіталізуються, то амортизація не нараховується.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому, податкових різниць щодо «негосподарських» витрат в податковому обліку не передбачено.

Таким чином, такі витрати враховуються при розрахунку фінрезультату до оподаткування без коригувань.

 

ПДВ

Якщо при оплаті матеріалів, послуг, робіт, які будуть використовуватися при такому ремонті дороги, підприємство оплатить ПДВ у складі їх ціни, то можливі два варіанти:

  • Якщо підприємство - неплатник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до вартості таких матеріалів, послуг, робіт, а отже, в остаточному проведенні спише за дебетом субрахунку 977;
  • Якщо підприємство - платник ПДВ, то вартість оплаченого (нарахованого) ПДВ воно включить до ПК (Дт 641 Кт 631). Але водночас визнає ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ (Дт 977 Кт 641). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20246
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024178
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202450