• Посилання скопійовано

МНМА використовуються в неоподатковуваних операціях: як їх списати?

Підприємство в січні 2018 р. придбало офісний стілець з ПДВ. Амортизація нараховувалася за методом «100%». Підприємство здійснює неоподатковувані операції та оподатковувані операції, частка яких 0.01%. Також нараховано ПЗ з ПДВ. Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ у разі списання таких МНМА?

За загальним правилом при списанні МНМА податківці наполягають (підкатегорія 101.04, «ЗІР»), що такі МНМА не можуть бути використані у межах госпдіяльності платника податку.

Отже, при списанні МНМА, придбаних з ПДВ для використання в оподатковуваних операціях, (для списання МНМА, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту), податкові зобов’язання з ПДВ на підставі п. 198.5 ПКУ:

  • нараховуються, якщо вартість таких МНМА не включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню;
  • не нараховуються, якщо вартість таких МНМА включається до вартості іншої готової продукції, операції з постачання якої підлягають оподаткуванню.

Проте в даному випадку нараховувати ПЗ з ПДВ не потрібно і ось чому. Оскільки у разі здійснення операцій відповідно до п. 198.5 ПКУ база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, яка склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).

Зважаючи на те, що амортизація згідно з умовами запитання нараховувалася за методом «100%», відповідно на дату списання балансова вартість таких МНМА становить 0%, тож  база для нарахування ПДВ при їх ліквідації відсутня.

 

Документальне оформлення списання МНМА

Відповідно до п. 5.2.2 П(С)БО 7 МНМА відноситься до складу основних засобів з метою бухобліку.

Зокрема, списання основних засобів на приватних підприємствах може бути оформлено Актом списання основних засобів, за типовою формою №ОЗ-3, затвердженою наказом Мінстату №352. При цьому, обов’язок дотримання саме такої форми встановлено лише для бюджетних підприємства, але при цьому варто пам’ятати, що такий акт повинен містити всі обов’язкові реквізити первинних документів, зазначених у ст. 9 Закону про бухоблік.

Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною керівником підприємства, та затверджується керівником підприємства або особою, на те уповноваженою. Перший примірник акту передають до бухгалтерії, другий залишається в особи, відповідальної за зберігання основних засобів, та є підставою для здачі на склад запчастин, які залишилися у результаті їх списання, а також матеріалів, металобрухту тощо.

 

Бухоблік списання МНМА

У випадку, якщо підприємство застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію» при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис: Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2313
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0621
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:197
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427