• Посилання скопійовано

Основні засоби на консервації: облік та оподаткування

Демонтований ОЗ ще може використовуватися у діяльності підприємства, тому такий ОЗ СГ не ліквідовує, не знищує, не розбирає та не реалізовує у зв'язку з можливим використанням у майбутньому. Які дії СГ при тимчасовому невикористанні (зберіганні) демонтованого ОЗ? Що з бухобліком, податком на прибуток та ПДВ?

Комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як три роки) зберігання основних фондів підприємств у разі припинення виробничої та іншої госпдіяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування є консервацією основних засобів (п. 2 Положення №1183).

Тож, якщо в майбутньому можливе відновлення роботи ОЗ, їх можна тимчасово законсервувати.

Детально про документальне забезпечення, бухоблік та оподаткування операцій з консервації ОЗ ми розповідали тут>> 

Цей матеріал актуальний і зараз (крім розділу про податок на прибуток), адже позиція податківців стала лояльнішою.

Так, щодо податкової амортизації законсервованих ОЗ в ІПК від 19.07.2018 р. №3171/6/99-99-15-02-02-15/ІПК податківці дійшли такого висновку: якщо на основні засоби, які призначені для використання в госпдіяльності платника податку, в бухобліку не припиняється нарахування амортизації на період виведення їх з експлуатації у зв’язку з консервацією, капітальним ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією та іншим поліпшенням основних засобів, то в податковому обліку на них також буде нараховуватися амортизація.

Тобто правило таке: якщо ОЗ амортизуються в бухобліку (і немає значення, перебувають вони у консервації, чи ні), то така амортизація має нараховуватися і в податковому обліку (звісно, якщо такі ОЗ визнаються за правилами ПКУ, і платник податку на прибуток коригує фінрезультат на різниці, встановлені ПКУ). Якщо ж в бухобліку такі ОЗ через консервацію не амортизуються, то вони не повинні амортизуватися і в податковому обліку (різниця не виникає).

Таким чином, на період консервації можна припиняти або не припиняти нарахування амортизації – на розсуд підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202520
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202519
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025311