• Посилання скопійовано

Основні засоби на консервації: облік та оподаткування

Демонтований ОЗ ще може використовуватися у діяльності підприємства, тому такий ОЗ СГ не ліквідовує, не знищує, не розбирає та не реалізовує у зв'язку з можливим використанням у майбутньому. Які дії СГ при тимчасовому невикористанні (зберіганні) демонтованого ОЗ? Що з бухобліком, податком на прибуток та ПДВ?

Комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як три роки) зберігання основних фондів підприємств у разі припинення виробничої та іншої госпдіяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування є консервацією основних засобів (п. 2 Положення №1183).

Тож, якщо в майбутньому можливе відновлення роботи ОЗ, їх можна тимчасово законсервувати.

Детально про документальне забезпечення, бухоблік та оподаткування операцій з консервації ОЗ ми розповідали тут>> 

Цей матеріал актуальний і зараз (крім розділу про податок на прибуток), адже позиція податківців стала лояльнішою.

Так, щодо податкової амортизації законсервованих ОЗ в ІПК від 19.07.2018 р. №3171/6/99-99-15-02-02-15/ІПК податківці дійшли такого висновку: якщо на основні засоби, які призначені для використання в госпдіяльності платника податку, в бухобліку не припиняється нарахування амортизації на період виведення їх з експлуатації у зв’язку з консервацією, капітальним ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією та іншим поліпшенням основних засобів, то в податковому обліку на них також буде нараховуватися амортизація.

Тобто правило таке: якщо ОЗ амортизуються в бухобліку (і немає значення, перебувають вони у консервації, чи ні), то така амортизація має нараховуватися і в податковому обліку (звісно, якщо такі ОЗ визнаються за правилами ПКУ, і платник податку на прибуток коригує фінрезультат на різниці, встановлені ПКУ). Якщо ж в бухобліку такі ОЗ через консервацію не амортизуються, то вони не повинні амортизуватися і в податковому обліку (різниця не виникає).

Таким чином, на період консервації можна припиняти або не припиняти нарахування амортизації – на розсуд підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський та податковий облік операцій з оренди нерухомості в орендодавця
    Як орендодавцю правильно відобразити в бухобліку операції з надання в оренду приміщення, враховуючи нарахування орендної плати, отримання платежів, відшкодування комунальних послуг та відображення витрат, пов'язаних з утриманням об'єкта оренди? Які особливості оподаткування цих операцій?
    11.09.202527
  • Облік та оподаткування списання заборгованості нерезиденту за поставку бракованого товару
    ТОВ відвантажило товар нерезиденту. Нерезидент виявив брак та написав лист-претензію щодо якості товару. За бракований товар оплати не буде. ТОВ погоджується з умовами претензії. Як правильно оформити дану операцію в обліку?
    10.09.202539
  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025585
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202531
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202520