• Посилання скопійовано

Основні засоби на консервації: облік та оподаткування

Демонтований ОЗ ще може використовуватися у діяльності підприємства, тому такий ОЗ СГ не ліквідовує, не знищує, не розбирає та не реалізовує у зв'язку з можливим використанням у майбутньому. Які дії СГ при тимчасовому невикористанні (зберіганні) демонтованого ОЗ? Що з бухобліком, податком на прибуток та ПДВ?

Комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як три роки) зберігання основних фондів підприємств у разі припинення виробничої та іншої госпдіяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування є консервацією основних засобів (п. 2 Положення №1183).

Тож, якщо в майбутньому можливе відновлення роботи ОЗ, їх можна тимчасово законсервувати.

Детально про документальне забезпечення, бухоблік та оподаткування операцій з консервації ОЗ ми розповідали тут>> 

Цей матеріал актуальний і зараз (крім розділу про податок на прибуток), адже позиція податківців стала лояльнішою.

Так, щодо податкової амортизації законсервованих ОЗ в ІПК від 19.07.2018 р. №3171/6/99-99-15-02-02-15/ІПК податківці дійшли такого висновку: якщо на основні засоби, які призначені для використання в госпдіяльності платника податку, в бухобліку не припиняється нарахування амортизації на період виведення їх з експлуатації у зв’язку з консервацією, капітальним ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією та іншим поліпшенням основних засобів, то в податковому обліку на них також буде нараховуватися амортизація.

Тобто правило таке: якщо ОЗ амортизуються в бухобліку (і немає значення, перебувають вони у консервації, чи ні), то така амортизація має нараховуватися і в податковому обліку (звісно, якщо такі ОЗ визнаються за правилами ПКУ, і платник податку на прибуток коригує фінрезультат на різниці, встановлені ПКУ). Якщо ж в бухобліку такі ОЗ через консервацію не амортизуються, то вони не повинні амортизуватися і в податковому обліку (різниця не виникає).

Таким чином, на період консервації можна припиняти або не припиняти нарахування амортизації – на розсуд підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Запасні частини для комп'ютера: як відобразити в обліку?
    Який бухгалтерський облік та порядок списання придбаних запасних частин (фільтри, блоки живлення), призначених для ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки підприємства?
    31.10.202516
  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    31.10.202510
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    31.10.202534
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    31.10.202551
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    31.10.2025291