• Посилання скопійовано

Сплачено частину чистого прибутку та авансовий внесок: що в обліку?

Комунальне підприємство за І квартал 2018 р. нарахувало частину чистого прибутку, яка підлягає сплаті до бюджету, в сумі 10 000 грн та авансовий внесок з податку на прибуток в сумі 1 800 грн. За підсумками 2018 р. прибутку немає. Як відобразити ці операції у бухобліку?

Запитання:

Комунальне підприємство нараховує частину чистого прибутку, яка підлягає сплаті до бюджету. У декларації з податку на прибуток розраховується авансовий внесок на цю частину чистого прибутку. За І квартал частина чистого прибутку складала 10 000 грн, авансовий внесок податку на прибуток – 1 800 грн. За підсумками 2018 року прибутку у підприємства немає та в р. 22 Декларації відображається сума 1 800 грн. Як відобразити ці операції у бухобліку?

 

Відповідь:

Відповідно до п. 2 Порядку №138, частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств.

Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до форми розрахунку та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства (п. 3 Порядку №138).

Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затверджено наказом ДПАУ №285.

При цьому, якщо фінрезультат від госпдіяльності підприємства в окремому звітному періоді поточного року має від’ємне значення (або нульове), то відповідно у р. 07 Розрахунку відсутній показник частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету.

Якщо протягом звітного року показник частини чистого прибутку за окремі звітні періоди мав позитивне значення, то у р. 1.4 додатка АВ до декларації з податку на прибуток відображається сума позитивних значень р. 09 Розрахунку за відповідні звітні періоди.

ДФС у підкатегорії 102.20.02 «ЗІР» на запитання: «Чи потрібно подавати Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за умови, якщо чистий прибуток має нульове значення?» повідомила, що Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) є обов’язковим документом, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата зазначеного платежу.

У разі, якщо фінрезультат від госпдіяльності підприємства в окремому звітному кварталі має від’ємне значення (або нульове), сума такого збитку не відображається в Розрахунку. Тобто р. 01 «Чистий прибуток (дохід)» Розрахунку частини чистого прибутку (доходу) прокреслюється.

У бухобліку відрахування частини чистого прибутку (доходу) та авансових внесків з податку на прибуток відображається так (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Нарахована сума авансового внеску податку на прибуток за I кв. 2018 р.

98

641/ПП

1800

Сплачена сума авансового внеску

641/ПП

311

1800

Нарахована сума зобов’язань із відрахувань частки прибутку за I кв. 2018 р.

443

671

10000


Також зазначимо, що у додатку ЗП до декларації відображається розрахунок зменшення нарахованої суми податку (показник р. 16 переноситься до р. 16 ЗП декларації).

Зокрема, сума авансового внеску, відображена в р. 16.4, відноситься на зменшення нарахованої суми податку:

  • поточного звітного (податкового) періоду (р. 16.4.1) — у межах нарахованої суми податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) період, зменшену на показник р. 16.1;
  • наступного звітного (податкового) періоду (р. 16.4.2) — переноситься до р. 16.3 за звітні (податкові) періоди наступного року.

***

Читайте також: Розрахунок частини чистого прибутку - у роз'ясненні від податківців 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554