• Посилання скопійовано

Транспортний квиток: облік та право на податковий кредит

Підприємство придбало транспортний квиток для відрядження директора. Розрахунок здійснювався корпоративною карткою. Через відміну відрядження квиток було «заморожено». Чи можна визнати ПК за таким квитком? Коли виникнуть витрати? Як обліковувати оплачену суму?

Податковий кредит

Відповідно до пп. «а» п. 201.11 ПКУ підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, без отримання податкової накладної, є, зокрема, транспортний квиток, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

При цьому, податківці у листі від 21.12.2017 р. №3098/6/99-95-42-03-15/ІПК зазначають, що документом, який підтверджує право на отримання податкового кредиту без отримання податкової накладної, є візуальна форма електронного проїзного документа (посадочний документ), який є фіскальним чеком та містить суму наданих послуг (вартість перевезення, інших додаткових послуг, що надаються пасажиру), фіскальний номер та податковий номер постачальника (особи, яка здійснила продаж квитка).

Отже, вважаємо, що для виникнення права на податковий кредит, окрім всього, має бути оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира (детальніше це питання ми розглядали тут).

Таким чином, за придбаним квитком у підприємства не виникає податковий кредит. Право на податковий кредит виникне лише за умови «розмороження» та використання нового квитка. При цьому, датою виникнення податкового кредиту буде дата подання директором авансового звіту разом з відривною частиною квитка – посадковий талон (про це говорили податківці у листі від 09.06.2015 р. №11999/6/99-99-19-01-01-15).

 

Бухоблік

Згідно з п. 2.36 Методрекомендацій №433 у статті «Витрати майбутніх періодів» відображаються витрати, що мали місце протягом поточного або попередніх звітних періодів, але належать до наступних звітних періодів.

Відповідно до витрат майбутніх періодів відносяться витрати, що:

  • понесені у звітному періоді (є оплата та документальне підтвердження здійснення витрат);
  • належать до майбутніх періодів. Доходи, пов’язані з такими витратами, виникнуть у наступних періодах, або сплата таких платежів пов’язана з майбутніми періодами.

При цьому, оскільки квиток ще не використано (а отже, послугу з перевезення не надано), вартість такого квитка не може включатися до витрат, а отже, і витрат майбутніх періодів.

У бухобліку згідно з Планом рахунків та Інструкцією №291, проїзні документи, придбані за рахунок підприємства, обліковуються на субрахунку 331 «Грошові документи в національній валюті».

Таким чином, придбання за допомогою корпоративної картки квитка та надання його підприємству секретарем відображається бухгалтерськими записами: Дт 3721 Кт 313 та Дт 331 Кт 3721 відповідно.

При направленні директора у відрядження такий квиток передається йому, а в бухгалтерському обліку здійснюється запис: Дт 3721 Кт 331. Після звітування та надання директором посадкового талону в обліку здійснюється бухгалтерський запис: Дт 92 Кт 3721.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410