• Посилання скопійовано

Транспортний квиток: облік та право на податковий кредит

Підприємство придбало транспортний квиток для відрядження директора. Розрахунок здійснювався корпоративною карткою. Через відміну відрядження квиток було «заморожено». Чи можна визнати ПК за таким квитком? Коли виникнуть витрати? Як обліковувати оплачену суму?

Податковий кредит

Відповідно до пп. «а» п. 201.11 ПКУ підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, без отримання податкової накладної, є, зокрема, транспортний квиток, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

При цьому, податківці у листі від 21.12.2017 р. №3098/6/99-95-42-03-15/ІПК зазначають, що документом, який підтверджує право на отримання податкового кредиту без отримання податкової накладної, є візуальна форма електронного проїзного документа (посадочний документ), який є фіскальним чеком та містить суму наданих послуг (вартість перевезення, інших додаткових послуг, що надаються пасажиру), фіскальний номер та податковий номер постачальника (особи, яка здійснила продаж квитка).

Отже, вважаємо, що для виникнення права на податковий кредит, окрім всього, має бути оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира (детальніше це питання ми розглядали тут).

Таким чином, за придбаним квитком у підприємства не виникає податковий кредит. Право на податковий кредит виникне лише за умови «розмороження» та використання нового квитка. При цьому, датою виникнення податкового кредиту буде дата подання директором авансового звіту разом з відривною частиною квитка – посадковий талон (про це говорили податківці у листі від 09.06.2015 р. №11999/6/99-99-19-01-01-15).

 

Бухоблік

Згідно з п. 2.36 Методрекомендацій №433 у статті «Витрати майбутніх періодів» відображаються витрати, що мали місце протягом поточного або попередніх звітних періодів, але належать до наступних звітних періодів.

Відповідно до витрат майбутніх періодів відносяться витрати, що:

  • понесені у звітному періоді (є оплата та документальне підтвердження здійснення витрат);
  • належать до майбутніх періодів. Доходи, пов’язані з такими витратами, виникнуть у наступних періодах, або сплата таких платежів пов’язана з майбутніми періодами.

При цьому, оскільки квиток ще не використано (а отже, послугу з перевезення не надано), вартість такого квитка не може включатися до витрат, а отже, і витрат майбутніх періодів.

У бухобліку згідно з Планом рахунків та Інструкцією №291, проїзні документи, придбані за рахунок підприємства, обліковуються на субрахунку 331 «Грошові документи в національній валюті».

Таким чином, придбання за допомогою корпоративної картки квитка та надання його підприємству секретарем відображається бухгалтерськими записами: Дт 3721 Кт 313 та Дт 331 Кт 3721 відповідно.

При направленні директора у відрядження такий квиток передається йому, а в бухгалтерському обліку здійснюється запис: Дт 3721 Кт 331. Після звітування та надання директором посадкового талону в обліку здійснюється бухгалтерський запис: Дт 92 Кт 3721.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік пального при продажу автомобіля
    Як документально оформити та відобразити в бухобліку залишки пального, що знаходяться в паливному баку автомобіля, який реалізується?
    Сьогодні 12:1212
  • Куди в бухобліку віднести витрати на демонтаж старих будівель?
    Підприємство вирішило знести складські приміщення, які раніше здавались в оренду, і побудувати на їх місці торгове приміщення. Демонтаж та будівництво здійснює підрядна організація. На який рахунок бухобліку відносити витрати на демонтаж, а також поточні витрати: зарплата сторожів (охороняють будівельний майданчик), зарплата директора, електроенергія, вода (використовуються на будівельному майданчику), податки на землю, нерухомість? Іншої діяльності підприємство не здійснює
    Сьогодні 10:1043
  • Облік заборгованості за договором поруки
    Підприємство-поручитель, чиє майно було реалізовано для погашення боргу іншої компанії, обліковує дебіторську заборгованість первісного боржника. Яким документом оформити право вимоги? Чи можна створити резерв сумнівних боргів, якщо відкрито провадження про банкрутство первісного боржника? Як відобразити таку заборгованість у декларації з податку на прибуток, якщо не застосовуються податкові різниці?
    29.09.202524
  • Чи обов’язково визначати ліквідаційну вартість основних засобів?
    Чи є обов'язковим визначення ліквідаційної вартості основних засобів під час їх введення в експлуатацію відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку?
    29.09.2025122
  • Бухгалтерський облік витрат на усунення недоліків робіт
    Підприємство-підрядник усуває недоліки в раніше виконаних роботах з монтажу вентиляції за власний кошт згідно з умовами договору. Як документально оформити такі роботи та на якому бухгалтерському рахунку правильно відобразити понесені витрати, що пов'язані з гарантійним ремонтом?
    29.09.202546