• Посилання скопійовано

Транспортний квиток: облік та право на податковий кредит

Підприємство придбало транспортний квиток для відрядження директора. Розрахунок здійснювався корпоративною карткою. Через відміну відрядження квиток було «заморожено». Чи можна визнати ПК за таким квитком? Коли виникнуть витрати? Як обліковувати оплачену суму?

Податковий кредит

Відповідно до пп. «а» п. 201.11 ПКУ підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, без отримання податкової накладної, є, зокрема, транспортний квиток, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

При цьому, податківці у листі від 21.12.2017 р. №3098/6/99-95-42-03-15/ІПК зазначають, що документом, який підтверджує право на отримання податкового кредиту без отримання податкової накладної, є візуальна форма електронного проїзного документа (посадочний документ), який є фіскальним чеком та містить суму наданих послуг (вартість перевезення, інших додаткових послуг, що надаються пасажиру), фіскальний номер та податковий номер постачальника (особи, яка здійснила продаж квитка).

Отже, вважаємо, що для виникнення права на податковий кредит, окрім всього, має бути оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира (детальніше це питання ми розглядали тут).

Таким чином, за придбаним квитком у підприємства не виникає податковий кредит. Право на податковий кредит виникне лише за умови «розмороження» та використання нового квитка. При цьому, датою виникнення податкового кредиту буде дата подання директором авансового звіту разом з відривною частиною квитка – посадковий талон (про це говорили податківці у листі від 09.06.2015 р. №11999/6/99-99-19-01-01-15).

 

Бухоблік

Згідно з п. 2.36 Методрекомендацій №433 у статті «Витрати майбутніх періодів» відображаються витрати, що мали місце протягом поточного або попередніх звітних періодів, але належать до наступних звітних періодів.

Відповідно до витрат майбутніх періодів відносяться витрати, що:

  • понесені у звітному періоді (є оплата та документальне підтвердження здійснення витрат);
  • належать до майбутніх періодів. Доходи, пов’язані з такими витратами, виникнуть у наступних періодах, або сплата таких платежів пов’язана з майбутніми періодами.

При цьому, оскільки квиток ще не використано (а отже, послугу з перевезення не надано), вартість такого квитка не може включатися до витрат, а отже, і витрат майбутніх періодів.

У бухобліку згідно з Планом рахунків та Інструкцією №291, проїзні документи, придбані за рахунок підприємства, обліковуються на субрахунку 331 «Грошові документи в національній валюті».

Таким чином, придбання за допомогою корпоративної картки квитка та надання його підприємству секретарем відображається бухгалтерськими записами: Дт 3721 Кт 313 та Дт 331 Кт 3721 відповідно.

При направленні директора у відрядження такий квиток передається йому, а в бухгалтерському обліку здійснюється запис: Дт 3721 Кт 331. Після звітування та надання директором посадкового талону в обліку здійснюється бухгалтерський запис: Дт 92 Кт 3721.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    Сьогодні 09:0373
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202537
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025515
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025295
  • Облік продажу майнового комплексу з незавершеним будівництвом та земельною ділянкою
    Підприємство має на балансі будівлю (цілісний майновий комплекс) та незавершене будівництво складу, що обліковується на субрахунку 152. Під будівлею земельна ділянка, облікована на субрахунку 101. Планується продаж майнового комплексу. Чи потрібно перед продажем перевести незавершене будівництво складу на субрахунок 103? Як відображати в обліку продаж наведеного комплексу?
    03.04.202535