• Посилання скопійовано

Продаж товарів із незворотною тарою: облік та оподаткування

Приватне підприємство (платник податку на прибуток та ПДВ) реалізує продукцію покупцям разом з дерев’яними піддонами, на яких вона розміщується. Вартість піддонів у видаткових накладних не виділяється. За договором піддони поверненню не підлягають. Який бухоблік операцій з такими піддонами? Які податкові наслідки?

Оскільки договором передбачено, що тара (піддони) постачальнику не повертаються, то, відповідно, така тара є незворотною. Таким чином, придбання такої тари доцільно обліковувати у складі запасів, а саме на субрахунку 284 «Тара під товарами».

Згідно з п. 19 П(С)БО 6 витрати на збут (рахунок 93) включають такі витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції.

Тобто піддони, які були використані для транспортування продукції до покупця, і які не повертаються, доцільно списувати саме на рахунок 93 «Витрати на збут».

Використання таких піддонів варто оформлювати актом списання.

 

ПДВ

Оскільки постачання тари окремо у видаткових документах не виділено, а також те, що такі піддони списуються за відповідним актом (а отже, вартість піддонів хоч і опосередковано, але потрапляє у ціну реалізованої продукції), то нараховувати ПЗ з ПДВ на вартість таких піддонів не потрібно.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

При цьому податкових різниць в даному випадку не виникає. Вартість піддонів потрапить до складу витрат і, відповідно, в подальшому буде враховуватися при обчисленні об’єкту оподаткування податком на прибуток.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0331
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554