• Посилання скопійовано

Витрати на проект землеустрою щодо відведення землі під виробничою спорудою: як облікувати?

Після придбання виробничої споруди підприємство почало оформлювати відведення землі. Витрати відбувалися у два етапи. На першому етапі витрати були віднесені на витрати, а на другому сплачено та отримано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування виробничої споруди. Потім укладено з міською радою договір оренди землі. Як в облікувати витрати на проект землеустрою?

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗКУ передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення:

  • або договору оренди земельної ділянки;
  • або договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Право оренди земельної ділянки в ч. 1 ст. 93 ЗКУ визначено як засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендарю для провадження підприємницької та іншої діяльності.

У ч. 1 ст. 123 ЗКУ зазначено, що рішення зазначених вище органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

  • надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
  • формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки є одним з видів документації із землеустрою (п. «ґ» ст. 25 Закону «Про землеустрій»). 

У разі, якщо проект розробляється в межах договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, то витрати на розроблення проекту включаються до первісної вартості права оренди земельної ділянки, як нематеріального активу, який належить до групи права користування майном на підставі абз. 3 п. 5 П(С)БО 8.

Первісна вартість придбаного НА складається з ціни (вартості) придбання, мита, непрямих податків, що не підлягають відшкодуванню, а також інших витрат, безпосередньо пов'язаних з його придбанням та доведенням до стану, у якому він придатний для використання за призначенням (п. 11 П(С)БО 8).

Амортизації НА (крім права постійного користування земельною ділянкою) нараховується протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при його визнанні активом (при зарахуванні на баланс, що відображається в обліку проведенням: Дт 122 Кт 154) (п. 25 П(С)БО 8).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому НА введено в господарський оборот. Суму нарахованої амортизації підприємства відображають збільшенням суми витрат підприємства і накопиченої амортизації нематеріальних активів (Дт 91 (93) Кт 133) (п. 29 П(С)БО 8).

У разі, якщо проект розробляється в межах договору оренди земельної ділянки, то витрати на його розроблення включаються до витрат поточного періоду, які залежно від призначення виробничої складської споруди відображаються за Дт 91 чи Дт 93.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.20255
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202532
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025248
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025966