• Посилання скопійовано

Витрати на проект землеустрою щодо відведення землі під виробничою спорудою: як облікувати?

Після придбання виробничої споруди підприємство почало оформлювати відведення землі. Витрати відбувалися у два етапи. На першому етапі витрати були віднесені на витрати, а на другому сплачено та отримано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування виробничої споруди. Потім укладено з міською радою договір оренди землі. Як в облікувати витрати на проект землеустрою?

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗКУ передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення:

  • або договору оренди земельної ділянки;
  • або договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Право оренди земельної ділянки в ч. 1 ст. 93 ЗКУ визначено як засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендарю для провадження підприємницької та іншої діяльності.

У ч. 1 ст. 123 ЗКУ зазначено, що рішення зазначених вище органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

  • надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
  • формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки є одним з видів документації із землеустрою (п. «ґ» ст. 25 Закону «Про землеустрій»). 

У разі, якщо проект розробляється в межах договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, то витрати на розроблення проекту включаються до первісної вартості права оренди земельної ділянки, як нематеріального активу, який належить до групи права користування майном на підставі абз. 3 п. 5 П(С)БО 8.

Первісна вартість придбаного НА складається з ціни (вартості) придбання, мита, непрямих податків, що не підлягають відшкодуванню, а також інших витрат, безпосередньо пов'язаних з його придбанням та доведенням до стану, у якому він придатний для використання за призначенням (п. 11 П(С)БО 8).

Амортизації НА (крім права постійного користування земельною ділянкою) нараховується протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при його визнанні активом (при зарахуванні на баланс, що відображається в обліку проведенням: Дт 122 Кт 154) (п. 25 П(С)БО 8).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому НА введено в господарський оборот. Суму нарахованої амортизації підприємства відображають збільшенням суми витрат підприємства і накопиченої амортизації нематеріальних активів (Дт 91 (93) Кт 133) (п. 29 П(С)БО 8).

У разі, якщо проект розробляється в межах договору оренди земельної ділянки, то витрати на його розроблення включаються до витрат поточного періоду, які залежно від призначення виробничої складської споруди відображаються за Дт 91 чи Дт 93.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Витрати на утилізацію небезпечних відходів від ліквідації ОЗ: як облікувати?
    Чи визнаються витрати на утилізацію небезпечних відходів, отриманих від ліквідації ОЗ, "витратами", пов'язаними з вибуттям ОЗ, чи вони мають визнаватися як "запаси" від ліквідації ОЗ, але фактично активами не визнаються, оскільки їх використання у подальшому виробничому процесі не передбачається? На якому рахунку доцільно обліковувати витрати на утилізацію таких відходів, на рахунку "Інші витрати" (97) чи на рахунку "Інші витрати операційної діяльності" (94), зважаючи на списання ОЗ та виникнення витрат по ліквідації відходів у різних звітних періодах?
    23.05.2025102
  • Грант на виробництво комп'ютерної гри: як відобразити в обліку?
    ТОВ - резидент Дія Сіті, платник ПНВК, отримало грант від міжнародної компанії на виробництво комп'ютерної гри. Як відобразити в обліку? Чи потрібно оподатковувати?
    23.05.202530
  • Придбання у нерезидента і подальший продаж резиденту програмного забезпечення: облік та ПДВ
    Підприємство, резидент України, сплачує постачальнику нерезиденту 1000 євро за програмне забезпечення (для обладнання), яке буде передане засобами онлайн по електронній пошті. Це програмне забезпечення для обладнання воно придбаває для покупця - резидента України і передаємо йому код доступу. Як правильно оприбуткувати це ПЗ: як послугу чи товар? Чи повинно підприємство нараховувати ПДВ при придбанні ПЗ?
    23.05.202581
  • Облік електроенергії від СЕС: основи та розподіл витрат
    ТОВ встановило сонячну дахову ЕС. Чи потрібно і як саме обліковувати кількість виробленої та спожитої електроенергії, згенерованої цією СЕС?
    22.05.2025131
  • Чи можлива дооцінка ОЗ з нульовою залишковою вартістю?
    Як провести дооцінку пожежної машини з нульовою залишковою вартістю (первісна вартість та знос – 45272,29 грн), якщо її справедлива вартість станом на 31.12.2024 р. становить 476442,00 грн? Як визначити ліквідаційну вартість (0 грн або 1000 грн) та розрахувати амортизацію після переоцінки?
    22.05.202559