• Посилання скопійовано

Як оформлюється операція з заміни комп’ютерних комплектуючих?

Підприємство власними силами здійснює ремонт комп’ютерів із заміною комплектуючих. Як правильно оформити таку операцію? Чи потрібно списувати та утилізувати непридатні комплектуючі?

Ремонт чи модернізація?

Придбання комплектуючих в будь-якому випадку відображається на субрахунку 207 «Запасні частини». А ось в подальшому необхідно зважати на те, який характер має заміна таких комплектуючих.

У тому разі, якщо здійснюється заміна зіпсованих (неробочих) комплектуючих на нові аналогічні (при цьому економічні вигоди від використання ПК не збільшуються), то такі запчастини списуються з віднесенням їх вартості до витрат підприємства (в залежності від того, для яких цілей використовувався комп’ютер).

А ось, якщо комплектуючі змінюються на більш нові і при цьому відбувається модернізація такого обладнання, вартість таких комплектуючих відноситься на збільшення первісної вартості комп’ютера з подальшою амортизацією такої вартості у складі амортизації комп’ютера в цілому.

При цьому як в одному, так і в іншому випадку, списання використаних комплектуючих супроводжується актом списання. А безпосередньо ремонт основного засобу оформлюється актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів. Детальніше про документальне оформлення ремонту основних засобів ми писали тут>> 

 

Подальша доля старих комплектуючих

За п. 2.12 Методрекомендацій №2 запаси, отримані у процесі ремонту і поліпшення (модернізації, добудови, реконструкції тощо, ліквідації основних засобів), оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена виходячи з вартості подібних запасів при наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації.

Своєю чергою, згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому.

Таким чином, якщо заміна комплектуючих пов’язана з тим, що старі комплектуючі вийшли з ладу (і при цьому не мають ніякої вартості), то оприбутковувати їх (з подальшим списанням) не потрібно, оскільки такі комплектуючі не мають ознак активу, оскільки не призводять до економічних вигід.

А ось, якщо старі комплектуючі можуть буди реалізовані або використані іншим чином, то підприємству необхідно оприбуткувати їх. В бухгалтерському обліку таке оприбуткування відображається записом за дебетом субрахунку 207 та кредитом субрахунка 746.

Зверніть увагу! Якщо комплектуючі обліковувалися не у складі комп’ютера в цілому, а як окремі активи (наприклад МНМА), то слід оформити відповідний акт списання. Списання основних засобів ми розглядали тут>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025265
  • Коли визнавати дохід при наданні пакету послуг з річного обслуговування авто?
    ТОВ реалізує річний комплексний пакет послуг з обслуговування вантажного авто за фіксованою ціною. Клієнт сплачує наперед і має право протягом року необмежено користуватись зазначеними послугами (діагностика, монтаж/демонтаж, балансування тощо) без додаткової оплати. Як у даному випадку визнати дохід та оподаткувати?
    10.04.2025112
  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    09.04.202535
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.2025103
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202547