• Посилання скопійовано

Які наслідки для юрособи та відповідальних посадових осіб у разі непроведення інвентаризації?

Якщо річна інвентаризація не проведена, які наслідки для юрособи та відповідальних посадових осіб?

Юрособи зобов'язані проводити річну інвентаризацію активів і зобов'язань для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. З цього можна зробити два висновки:

1) проведення інвентаризації є обов'язковим перед складанням фінзвітності. Це підтверджують і норми Положення №879, яким на сьогодні регулюється порядок проведення інвентаризації;

2) непроведення річної інвентаризації у встановлені Положенням №879 строки ставить під сумнів достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. А це може мати неприємні наслідки, у т. ч. у вигляді адміністративних штрафів.

Зокрема, за несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризацій коштів і матеріальних цінностей відповідальність встановлена ст. 164-2 КУпАП. Відповідно до цієї статті у разі виявлення такого порушення на посадових осіб, відповідальних за проведення інвентаризації (а це керівник підприємства), накладається штраф у розмірі:

— від 8 до 15 н. м. д. г. (136 — 255 грн);

— від 10 до 20 н. м. д. г. за ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за аналогічне порушення (170 — 340 грн).

Проте правом накладання такої відповідальності наділено не податківців, а органи державного фінансового контролю. Отже, під час перевірки застосовувати таку адміністративну відповідальність податківці не мають права.

Але варто зважати на те, що інвентаризація проводиться насамперед з метою забезпечення достовірності бухгалтерського обліку, контролю за наявними на підприємстві активами та зобов'язаннями, а також з метою запобігання розкраданню майна підприємства. Відповідно саме керівники підприємства повинні бути зацікавлені у проведенні інвентаризації у встановлені строки та за встановленим порядком.

Та і це не головне — адже для платників податку на прибуток об'єктом оподаткування є фінансовий результат, визначений в бухгалтерському обліку та зазначений у фінансовій звітності. А якщо дані такого обліку та звітності не підтверджені результатами обов'язково проведеної інвентаризації, у податківців буде підстава не визнавати податкове зобов'язання, визнане платником податку самостійно. А це може призвести до донарахування ними суми податку та штрафів за п. 123.1 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    Сьогодні 07:5635
  • Придбання телефону керівнику неприбуткової організації за рахунок внесків
    Чи є витрати на придбання мобільного телефону для керівника неприбуткової організації за рахунок цільових внесків засновників правомірними, якщо використання телефону безпосередньо пов'язане зі статутною діяльністю?
    30.10.202521
  • Облік вікон у будівництві: яка одиниця виміру?
    Підприємство придбало 44 металопластикових вікна для встановлення у житловому комплексі. Чи допустимо в первинних документах (видатковій накладній) зазначати номенклатуру "металопластикові вікна" та використовувати одиницю виміру "м.кв." замість "штуки" для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    30.10.202534
  • Списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запчастин: як облікувати?
    Як правильно відобразити в бухгалтерському обліку списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запасних частин, отриманих внаслідок розібрання пошкодженого основного засобу (ОЗ)?
    30.10.2025126
  • Втрати сировини та пакувальних матеріалів при пакуванні пластівців
    Підприємство займається пакуванням пластівців. В процесі виробництва є втрати сировини та матеріалів (частково за рахунок усушки пластівців, частково – втрати упаковки). Таке перевищення обліковується у калькуляції на виробництво продукції. Чи правильно це? Якщо ні, то як правильно списувати та обліковувати цю перевитрату, щоб мати право на витрати та на податковий кредит з придбання? Яку форму документа використовувати для списання?
    30.10.202519