• Посилання скопійовано

Придбання квартири для проживання голови фермерського господарства: облік

Фермерське господарство придбало житлову квартиру без ремонту (від забудовника). Як взяти на облік таку квартиру? Як обліковувати витрати на ремонт? Який облік витрат на придбання меблів і побутової техніки?

Бухоблік оприбуткування квартири

Оскільки підприємство планує використовувати придбану квартиру, то в такому випадку здійснюється оприбуткування необоротних активів. Оприбуткування таких активів здійснюється на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». На початку використання такі необоротні активи вводяться в експлуатацію записом:  Дт 103 «Будинки та споруди» Кт 152. При цьому підприємство нараховує амортизацію такого об’єкту.

 

Бухоблік ремонту

Для початку, визначимося з тим питанням, як визначити, чи проведено поліпшення придбаної квартири, чи лише її поточний ремонт.

Поліпшення об’єкта ОЗ (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), повинні приводити до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання.

Поточний ремонт об’єкта ОЗ не приводить до вищевказаних наслідків, тобто всі виробничі параметри об’єкта (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними. Поточний ремонт направлений на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані.

При цьому підприємство самостійно визначає (зокрема, у обліковій політиці) чи відносяться такі операції з поліпшення/модернізації ОЗ чи до поточного ремонту. Однак, зважаючи, що здійснюється первісний ремонт квартири, який збільшить її первісну вартість, то такі витрати доцільно обліковувати саме як поліпшення квартири.

В бухобліку вартість списаних матеріалів та отриманих послуг для поліпшення квартири накопичуються на рахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». Після закінчення всіх ремонтних робіт накопичена сума витрат на рахунку 152 відноситься на збільшення первісної вартості квартири – Дт 103 Кт 152.

Поточний ремонт такої квартири відноситься до поточних витрат підприємства на відповідний рахунок (зважаючи на те, що квартира має негосподарське призначення, рахунком витрат буде 949).

 

Бухоблік меблів

Придбані меблі та побутова техніка не є невід’ємною складовою квартири, тому вони повинні обліковуватися як окремі об’єкти необоротних активів, зокрема, як МНМА або ОЗ.

Згідно з п. 4 П(С)БО 7 основні засоби — це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік). Тобто в бухобліку відсутній вартісний критерій для МНМА та ОЗ. Такий критерій підприємство визначає самостійно в обліковій політиці.

Витрати на придбання МНМА акумулюються на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів». При введені в експлуатацію вартість з рахунку 153 переноситься на відповідний субрахунок рахунку 11 «Інші необоротні матеріальні активи».

Облік меблів, які відносяться до ОЗ, аналогічний оприбуткуванню квартири, про яке було зазначено вище, але вибираються відповідні субрахунки рахунку 10.

 

Негосподарські витрати

Фермерське господарство не є платником податку на прибуток, тому для нього не має особливого значення господарське призначення понесених витрат (головне, щоб такі витрати були документально підтверджені та правильно відображені в бухобліку). Однак, в зв’язку з тим, що підприємство в майбутньому може стати платником податку на прибуток (наприклад, у зв’язку з анулюванням реєстрації платника ЄП в майбутніх роках) все ж таки радимо вести окремий аналітичний облік таких придбаних негосподарських необоротних активів, адже в у розрізі податку на прибуток господарське призначення необоротних активів грає важливу роль.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0326
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202531
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025243
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554