• Посилання скопійовано

Відображення витрат на поліпшення (ремонт) орендованого приміщення в обліку орендаря

Як у податковому обліку орендаря відображаються ремонти та поліпшення орендованих ОЗ?

Покажемо на прикладах, як відобразяться ремонти у разі:

а) якщо 10% балансової вартості власних ОЗ орендаря на початок звітного податкового року дозволяють віднести вартість ремонту на витрати у податковому обліку (приклад 1);

б) якщо 10% балансової вартості ОЗ на початок звітного податкового року бракує на покриття витрат на ремонт (приклад 2) і витрати визнаються капітальними інвестиціями з подальшою амортизацією у податковому та бухгалтерському обліку.


Приклад 1

Торговельна фірма «Альфа», яка має балансову вартість власних основних засобів на початок року 2500000 грн., взяла в оренду приміщення товарного складу, де провела ремонт (реконструкцію) та поліпшення на суму 20000 грн. (без ПДВ). Iнших ремонтів протягом року не було. Оскільки сума ремонту вкладається у 10% ліміт (менше 250000 грн.), підприємство визнає витрати і в податковому, і в бухгалтерському обліку в повній сумі вартості ремонту.

Відображення операцій в обліку див. у таблиці 1.

Таблиця 1

Відображення витрат на поточний ремонт орендованого приміщення в обліку орендаря

1

Приклад 2

Новостворене ТзОВ «Бета», яке не має власного приміщення для ведення діяльності, уклало договір оренди приміщення строком на 5 років. Балансова вартість основних засобів станом на 1 січня 2012 року нульова. Підприємство з дозволу орендодавця у перший місяць укладення договору оренди замінило в орендованому приміщенні вікна і двері та встановило пожежну й охоронну сигналізацію (ці роботи є поліпшенням). Вартість робіт — 120000,00 грн. (з ПДВ). В обліку орендаря ці роботи відобразяться так (див. таблицю 2).

Таблиця 2

Відображення витрат на поліпшення орендованого приміщення в обліку орендаря

2

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202541
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202524
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202517
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532