• Посилання скопійовано

Відображення витрат на поліпшення (ремонт) орендованого приміщення в обліку орендаря

Як у податковому обліку орендаря відображаються ремонти та поліпшення орендованих ОЗ?

Покажемо на прикладах, як відобразяться ремонти у разі:

а) якщо 10% балансової вартості власних ОЗ орендаря на початок звітного податкового року дозволяють віднести вартість ремонту на витрати у податковому обліку (приклад 1);

б) якщо 10% балансової вартості ОЗ на початок звітного податкового року бракує на покриття витрат на ремонт (приклад 2) і витрати визнаються капітальними інвестиціями з подальшою амортизацією у податковому та бухгалтерському обліку.


Приклад 1

Торговельна фірма «Альфа», яка має балансову вартість власних основних засобів на початок року 2500000 грн., взяла в оренду приміщення товарного складу, де провела ремонт (реконструкцію) та поліпшення на суму 20000 грн. (без ПДВ). Iнших ремонтів протягом року не було. Оскільки сума ремонту вкладається у 10% ліміт (менше 250000 грн.), підприємство визнає витрати і в податковому, і в бухгалтерському обліку в повній сумі вартості ремонту.

Відображення операцій в обліку див. у таблиці 1.

Таблиця 1

Відображення витрат на поточний ремонт орендованого приміщення в обліку орендаря

1

Приклад 2

Новостворене ТзОВ «Бета», яке не має власного приміщення для ведення діяльності, уклало договір оренди приміщення строком на 5 років. Балансова вартість основних засобів станом на 1 січня 2012 року нульова. Підприємство з дозволу орендодавця у перший місяць укладення договору оренди замінило в орендованому приміщенні вікна і двері та встановило пожежну й охоронну сигналізацію (ці роботи є поліпшенням). Вартість робіт — 120000,00 грн. (з ПДВ). В обліку орендаря ці роботи відобразяться так (див. таблицю 2).

Таблиця 2

Відображення витрат на поліпшення орендованого приміщення в обліку орендаря

2

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Мар'яна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202520
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202513
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202516
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202544
  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    10.12.2025381