• Посилання скопійовано

Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій: як відобразити в обліку?

Підприємство придбало у власність виробничий цех, але в експлуатацію він ще не введений. Як відобразити в бухобліку витрати на утримання охорони цього цеху, якщо охоронні послуги надає стороння охоронна компанія?

Перш за все нагадаємо, що придбані основні засоби, які ще не введені в експлуатацію, обліковуються як капітальні інвестиції на рахунку 15, в даному випадку застосовується субрахунок 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів».

Інформація про витрати підприємства накопичується в бухобліку відповідно до П(С)БО 16.

Відповідно до п. 7 П(С)БО 16 витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Витрати на охорону об’єкта капітальних інвестицій неможливо пов’язати з доходами певних майбутніх періодів (адже цех ще не працює), також вони не збільшують вартість придбаного виробничого цеху на субрахунку 152. З цих причин такі витрати слід відображати у складі витрат того періоду, коли вони були понесені, а саме - на дату підписання акта наданих послуг з охорони.

Склад витрат визначений у пп. 1029 П(С)БО 16. Оскільки виробничий цех ще не введено в експлуатацію, тому витрати на його охорону не можуть розглядатися як виробничі або загальновиробничі витрати. Далі, оскільки цех має виробниче призначення, то витрати на його охорону не відносяться до адміністративних або збутових витрат. 

Отже, залишається п. 20 П(С)БО 16, у якому перераховані інші операційні витрати. Згідно з Інструкцією №291 для обліку таких витрат призначений рахунок 94, субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». Статті витрат, що обліковуються на цьому субрахунку, підприємство встановлює самостійно, тож воно може створити таку статтю, як, наприклад, «витрати на утримання об’єктів капітальних інвестицій» тощо.

Також розглянемо можливість обліку витрат на охорону цеха  як витрат майбутніх періодів на рахунку 39. Зокрема, в Інструкції №291 зазначено такий перелік витрат майбутніх періодів:

  • витрати, пов’язані з підготовчими до виробництва роботами в сезонних галузях промисловості;
  • витрати, пов’язані з освоєнням нових виробництв та агрегатів;
  • сплачені авансом орендні платежі;
  • оплата страхового поліса;
  • передплата газет, журналів, періодичних і довідкових видань тощо.

На нашу думку, оплата послуг охорони не підпадає під критерії витрат майбутніх періодів, оскільки оплата за послуги охорони здійснюється не авансом за майбутні періоди, натомість послуга охорони споживається у тому звітному періоді, за який складено акт надання послуг. Відповідно, оплата здійснюється за послуги, надані у звітному періоді, а не у майбутніх періодах.

Отже, найкращим варіантом обліку витрат на охорону буде облік цих витрат у складі інших операційних витрат звітного періоду на субрахунку 949. Після введення цеху в експлуатацію витрати на його охорону будуть відноситися до загальновиробничих витрат, які обліковуються на рахунку 91.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202542
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202529
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025229
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025221