• Посилання скопійовано

Чи відображати в обліку імпортований гуманітарний вантаж, що підлягає знищенню?

Чи підлягає відображенню в бухобліку гуманітарний вантаж, який було оформлено в митному режимі «Знищення або руйнування», у зв’язку з порушенням температурного режиму при доставці на митницю?

Відповідно до ст. 1 Закон про бухоблік, активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигід у майбутньому.

У бухобліку активи відображаються на дату їх визнання ресурсами, контрольованими підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому (п. 3 НП(С)БО 1). В даному випадку від використання гуманітарного вантажу отримання економічних вигід не передбачається, але він має своє призначення, згідно з яким підприємство планувало використати його у своїй діяльності. Тож в якості «економічно-вигідного» критерію слід використовувати критерій можливості використання гуманітарного вантажу за його прямим призначенням.

Отже, в питанні щодо необхідності відображення гуманітарного вантажу в бухгалтерському обліку вирішальне значення має дата переходу права власності на товари, що були поміщені у зазначений у запитанні режим, та можливість використання такого вантажу за його призначенням.

За загальним правилом, згідно з ч. 1 ст. 334 ЦКУ, право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.

Порядок переходу ризиків та розподілу обов'язків і ризиків між сторонами зовнішньоекономічних договорів визначений Міжнародними правилами інтерпретації комерційних термінів - «Інкотермс», виданими Міжнародною торговельною палатою з метою спрощення процесів ведення міжнародної торгівлі (далі - Інкотермс-2010).

Відповідно до п. 1 ст. 175 МКУ митний режим знищення або руйнування - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари під митним контролем знищуються або приводяться у стан, який виключає можливість їх використання, з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами, установленими на імпорт цих товарів, та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Отже, якщо право власності на гуманітарний вантаж перейшло до отримувача до моменту проходження оформлення на митниці, і на момент переходу права власності вантаж був належної якості, то підприємство повинно відобразити у себе в обліку як оприбуткування такого вантажу, так і його списання внаслідок псування. 

У тому ж випадку, якщо за договором право власності на гуманітарний вантаж переходить до отримувача тільки після митного оформлення чи на території України (тобто на момент переходу права власності гуманітарний вантаж не відповідає умовам активу), то відображати в обліку його не потрібно, адже він не відповідає критерію визнання його активом.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202534
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.202567
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202523
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025234
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 817