• Посилання скопійовано

Витрати щодо оформлення документації на земельні ділянки: як відобразити в обліку?

Як відобразити в обліку витрати, пов'язані з плануванням будівництва комплексу, якщо буде розпочато будівництво та у випадку, коли буде прийняте рішення не здійснювати будівництво? А також витрати, пов’язані з виготовленням техдокументації, кадастрового плану земельної ділянки, де розташована будівля, яка знаходиться у власності підприємства?

Облік витрат на планування будівництва

Слід одразу зазначити, що витрати, наведені в запитанні, належатимуть до витрат, пов’язаних із будівництвом. А облік таких витрат залежить від того, як буде виконуватися будівництво: підрядним чи господарським способом (тобто, власними силами чи із залученням сторонніх осіб). Ну, і звісно, для кого буде здійснюватися таке будівництво: для себе чи за замовленням для іншої особи.

Облік витрат на будівництво для власних потреб підприємства передбачає, що витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом, відображаються не на рахунку 23 «Виробництво», а на субрахунку 151 «Капітальне будівництво».

Якщо згодом буде прийняте рішення не проводити будівництво, такий актив потрібно буде списати проведенням: Дт 949 або 977  Кт 151.  

Якщо ж йдеться про витрати на будівництво для інших осіб, то їх облік слід вести за П(С)БО 18, у додатку до якого наведена типова кореспонденція рахунків для відображення витрат (витрати на будівництво збираються на рахунку 23, а потім списуються на рахунок 90).

Однак слід враховувати, що до витрат за будівельним контрактом включаються витрати за  період  від  дати  укладення  будівельного  контракту  до дати завершення  цього  контракту. Отже, якщо витрати на планування будівництва були понесені до укладання будівельного контракту і проводилися за окремим договором, то вони до вартості будівництва у забудовника не потраплять і відображатимуться у собівартості окремих наданих послуг.

 

Облік витрат на виготовленням документації за земельною ділянкою, на якій знаходиться будівля, що належить підприємству

На думку автора, такі витрати належать до адміністративних витрат підприємства, відповідно до п. 18 П(С)БО 16.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449