• Посилання скопійовано

Повернення коштів за ненадану послугу: як облікувати?

Юрособа, платник єдиного податку, повертає кошти за ненадані послуги. Як це відобразити в податковому обліку? За якою формою складається заява на повернення коштів від покупця?

Згідно з пп. 5 п. 292.11 ПКУ до складу доходу платника ЄП не включаються суми коштів, які повертаються платником покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів. 

Отже, складання заяви передбачено ПКУ. Затвердженої форми заяви немає і такий документ складається у довільній формі. Далі повернення перерахованих коштів здійснюється на підставі такого листа. У платіжному дорученні рекомендуємо зазначити: «повернення попередньої оплати за послугу згідно з листом від 03.09.2018 р.»

Як наслідок, для того щоб мати можливість не враховувати у доході платника ЄП суму повернутих коштів, які було отримано раніше, потрібно дотримуватися норм ПКУ. 

На практиці це відбувається так: якщо повернення коштів (авансу, передоплати) покупцю за товари (роботи, послуги) відбувається у періоді їх отримання, то такі кошти просто не включаються до складу доходу та не підлягають відображенню у податковій декларації.

У разі, якщо повернення коштів відбувається в іншому податковому періоді, то платник ЄП повинен включити суму коштів до складу доходу у звітному періоді, в якому ці кошти отримано, та здійснити перерахунок доходу у звітному податковому періоді, в якому відбувається їх повернення.

Дохід платника визнається наростаючим підсумком з урахуванням скоригованої суми доходу, отриманої у попередньому кварталі (наприклад, такий алгоритм пропонує ДФС в ІПК від 06.06.2017 р. №470/6/99-99-12-02-03-15/ІПК та у «ЗІР», підкатегорія 108.01.05). Хоча можна скористатися нормою п. 50.1 ПКУ та подати уточнення до декларації попереднього кварталу, хоча визнати такий випадок помилкою буде некоректно.

Відносини між споживачами послуг та продавцями регулює Закон №1023. Якщо виникла потреба повернути кошти за невикористані послуги, то споживач має право отримати сплачені кошти виходячи з вартості послуг на час їх купівлі.

На практиці це підтверджується розрахунковим документом про вартість оплаченої послуги та складанням заяви від споживача.

Заява складається у довільній формі (див. Зразок):

 

 

                                                                           Директору (назва юрособи)

                                                                           ФОП (прізвище, ім’я та по-батькові)

                                                                          прізвище, ім’я та по-батькові заявника

                                                                           домашня адреса, контакт.телефон

 

З А Я  В А

 

        Мною (зазначити дату придбання послуги) оплачено за послуги (назва послуги) за ціною_____гривень, що підтверджую касовим (фіскальним) чеком (або додати реквізити платіжного доручення якщо кошти сплачувались через банк).

     

        На підставі Закону України «Про захист прав споживачів» прошу повернути мені кошти у сумі

_______гривень.

 

 

 

дата                                                                                                 підпис

 


Долучення до заяви копії паспорта заявника чинним законодавством не передбачено, тож підприємство не має права вимагати надання такої копії всупереч бажанню клієнта. Паспорт потрібний для ідентифікації клієнта, проте залишати в себе копію паспорта законодавство не вимагає.
Що стосується порядку повернення коштів, то слід зазначити, що податкові органи дотримуються такої позиції: якщо оплата за товар (послуги) здійснювалася у безготівковій формі, то повернення коштів за неотриманий товар (ненадану послугу) відбувається у безготівковій формі через установу банку.

У разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки — із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа. Проте у разі використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів — на розрахунковий рахунок покупця, відкритий у банку. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    Сьогодні 12:047
  • Облік гарантійного ремонту експортованого обладнання
    Юрособа, платник податку на прибуток і ПДВ, мікропідприємство, виробник, експортувало обладнання. Згідно з контрактом на обладнання діє гарантія 12 місяців з дня відвантаження. Покупець виявив брак і повернув обладнання для гарантійного ремонту. Юрособа безоплатно зробила ремонт, замінила браковані деталі. Які особливості обліку та оподаткування?
    Сьогодні 10:1210
  • ТОВ отримує від фізособи маркетингові послуги з оплатою реклами у Facebook: як оформити та обліковувати?
    ТОВ, середнє підприємство, платник ПДВ та податку на прибуток, хоче замовити рекламу у Facebook. Сплачувати за рекламу буде фізоосба, яка надає ТОВ маркетингові послуги за ЦПД (ФОП у ФО немає), зі своєї гривневої картки. Чи може сплачувати за рекламу підприємства така фізособа своєю гривневою карткою в межах ЦПД? Якими документами, окрім акту наданих послуг за ЦПД, ТОВ може підтвердити ці витрати?
    03.05.202426
  • Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію
    Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?
    03.05.202448
  • На яку дату списати кредиторську заборгованість?
    Підприємство перейшло із загальної системи оподаткування на ЄП (2%) з 08.12.2022 р. А 07.12.2022 р. вилучено з торгового реєстру контрагента-нерезидента, перед яким обліковувалася кредиторська заборгованість. На яку дату потрібно було списати безнадійну кредиторську заборгованість і як виправити помилку – подати уточнюючу декларацію з податку на прибуток чи уточнюючу декларацію платника ЄП?
    03.05.202440